پیش بینی قیمت طلا و سکه 18 بهمن 1401 / دستکاری دلاری در بازار طلا؟

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز  با گذشت دو روز از وعده رئیس کل بانک مرکزی برای راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا اما هنوز خبری نیست. معامله‌گران دلار منتظر تاثیر مدیریت رئیس کل جدید بانک مرکزی هستند و فعالان طلا هم چشم به بازار دلار دارند اما فعلا خبری منتشر نشده است.

معامله‌گران لیر در راه بازار دلار

دیروز قیمت طلا و سکه متاثر از افزایش ۶۰۰ تومانی قیمت دلار، آرایش افزایشی داشت. به اعتقاد فعالان بازار همگرایی بازار دلار و فلز زرد در ایران، باعث شده معامله‌گران این بازار که توان مالی بالایی نیز دارند در بازار ارز مداخله کنند. به گونه‌ای که با خریدهای سنگین دلار مانع کاهش قیمت می‌شوند تا قیمت سکه نریزد.

دیروز روند صعودی نمودار دلار تهران متاثر از زلزله ترکیه و سرازیر شدن معامله‌گران لیر به بازار دلار بود.

با وجودی که افزایش قیمت سکه مانند روندهای شارپی روزهای گذشته نبود اما در تمامی قطعات افزایش داشت. روند قیمت طلا در میانه امروز برخلاف سکه کاهش داشت. هر چند طلا با روند افزایشی روز را آغاز کرد اما در ادامه ریخت.

با باز شدن بازارهای بین‌المللی قیمت انس جهانی طلا با روند افزایشی آغاز به کار کرد. در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی با نرخ ۱.۸۷۲.۶۳ دلار معامله می‌شود.

سکه گرمی گران نشد

امروز دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی در کانال ۲۴ میلیون تومانی معامله شد. اکنون قیمت سکه امامی ۲۴ میلیون و ۱۶۴ هزار تومان است و نسبت به روز گذشته ۵۸ هزار تومان گرانتر شده است.

سکه بهار آزادی امروز بیشترین افزایش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت و با ۴۰۲ هزار تومان با افزایش با نرخ ۲۳ میلیون تومان معامله شد.

نیم‌سکه امروز ۱۰۰ هزار تومان گران شد. نیم سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در حال معامله است و ربع سکه نیز ۵۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

سکه گرمی همچنان بدون کاهش قیمت با نرخ ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در حال معامله است.

هر مثقال طلا امروز مقدار محدودی کاهش داشت با قیمت ۹ میلیون و ۴۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت ۲ میلیون و ۸۶ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای دست دوم امروز به قیمت ۲ میلیون و ۵۸ هزار تومان رسید.

روند حباب سکه امروز در سکه امامی و گرمی کاهش و در سایر قطعات افزایش داشت.

جدول قیمت و حباب سکه 18 بهمن 1401

معامله سکه با دلار بالاتر

جواد فلاحیان کارشناس بازار سرمایه با اشاره به همبستگی شدید قیمت طلا و سکه به قیمت دلار به تجارت‌نیوز گفت: با وجود این همبستگی قیمت در بازار، فلز زرد با دلار بالاتر از نرخ فعلی در حال معامله است؛ این در حالی است که قیمت سکه همواره دارای حباب است و این حباب به معنای شکستن آن نیست.

او افزود: با بررسی قیمت سکه طی ۵ سال گذشته مشخص است که این بازار همواره با دلار بالاتر معامله شده است و روند کاهشی حباب سکه نیز مقطعی بوده است.

فلاحیان گفت: دولت به صورت مستقیم و غیرمستقیم سعی در کنترل قیمت‌ها دارد. فعلا ارزپاشی دولت زیاد است و بعضا با اخباری که از آزادشدن منابعشان اعلام می‌کنند سعی در کنترل بازار دارند اما تا دلار مهار نشود کاهش قیمت در بازار طلا و سکه شدنی نیست.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.