چه خبر از سریال‌های نوروز و رمضان؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی اقتصاد جوان نیوز ، چندی پیش گزارشی درباره تولیدات تازه صدا و سیما در تسنیم منتشر شد. سریال‌هایی که در صفِ پخش قرار دارند و سریال‌هایی هم که خودشان را آماده پخش می‌کنند. البته کمتر درباره این سریال‌ها توسط دست‌اندرکاران و روابط عمومی پروژه‌ها صحبتی به میان می‌آید. اما آنچه واضح و مبرهن است، فصل جدید سریال «نون‌خ» سعید آقاخانی است که بعد از یک سال غیبت به آنتن نوروز و رمضان سال 1402 می‌رسد.

اما این روزها در آستانه نوروز و رمضان، بازارِ گمانه‌زنی‌ها داغ شده است. علاوه بر فصل جدید «نون‌خ» که پیش از این اعلامِ حضور در این کنداکتور مهم کرده بود، حضور فصل جدید آقای «قاضی» و فصل سوم «وضعیت زرد» هم توسط دست‌اندرکارانشان مطرح شد که خودشان را آماده بهار 1402 می‌کنند.

گمانه‌زنی‌ها برای نسخه سریالی «موقعیت مهدی»

در این میان، گمانه‌زنی‌ها رویِ نسخه سریالی «موقعیت مهدی» (سریال عاشورا) هادی حجازی‌فر و «رستگاری» مسعود ده نمکی بیش از بقیه عنوان می‌شود. حتی کار به رئیس صداوسیما رسید و او این چنین به خبرنگار تسنیم پاسخ داد: این پروژه مراحل نهایی فنی، تدوین و آماده‌سازی خودش را برای پخش می‌گذراند؛ بنا بود زودتر در کنداکتور پخش قرار بگیرد. امیدواریم اولین مناسبتی که با پخش این سریال تناسب داشته باشد «عاشورا» را بتوانیم روی آنتن ببریم، یکی از سریال‌های فاخر و ارزشمندی که جذاب هم خواهد بود.

البته خبرنگار تسنیم بحث کنداکتور پخش این سریال را از دست‌اندرکاران و مراجع ذی‌ربط پیگیری کرده بود: مناسبت مهم سالگرد شهید باکری در اسفندماه پیش‌ِروست. آیا اسفندماه این سریال پخش خواهد شد و یا به مناسبت و یا زمانی دیگر موکول خواهد شد؟

حالا گمانه‌زنی‌ها در فضای‌مجازی، کنداکتورِ این سریال را در بهار 1402 مطرح می‌کند. حتی پخش در شب‌های قدر را عنوان کردند و جایی هم نوشته‌اند که این سریال، ایام نوروز پخش خواهد شد. به هر حال این مجموعه، مینی سریال است و اگر قرار باشد در این ایام روی آنتن برود برای ماه رمضان مناسب خواهد بود؛ یعنی در واقع سریال اصلی فصل جدید «نون‌خ» خواهد بود و شبکه یک دو سریال داشته باشد؛ باید دید معاونت سیما و دست‌اندرکاران امر چه تصمیمی می‌گیرند؟

پیگیری‌ها نشان می‌دهد سازندگان در تلاش‌اند این سریال را با دقت نظر در مراحل پس‌تولید پیش ببرند.

اما درباره سریالِ تازه مسعود ده نمکی با قالبِ ماورایی هم گمانه‌های زیادی مطرح شده است. سریالی به نویسندگی حسن وارسته که نگارش سریال‌هایی چون پایتخت، دودکش، علی‌البدل، دیوار به دیوار و بچه مهندس، در کارنامه او دیده می‌شود ترکیبِ جالبی را با ده نمکی می‌تواند رقم بزند.

پیش از این نامِ علیرضا افخمی هم به عنوان کسی که قرار است سریال ماورایی برای ایام ماه رمضان تلویزیون بسازد مطرح شد اما گویی حضورِ «رستگاری» ده نمکی جدّی‌تر است اما هنوز خبری از شروعِ تولید و رسیدنِ آن به آنتن این ایام، مشخص نیست.

البته در برخی کانال‌های مجازی، احتمال آماده شدن این سریال را برای ایام نوروز شبکه سه داده‌اند.

همچنین چندی پیش سجاد مهرگان حضورشان را در ایام نوروز و رمضان 1402 اعلام کرد و الان درگیرِ ساخت فصل دوم این مجموعه‌اند و جزو عیدانه‌های تلویزیون خواهد بود. از طرفی دیگر بحث فصل سوم «وضعیت زرد» و پخش نوروزی در شبکه دو سیما برای اولین بار در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم مطرح شد. حالا حضورشان جدّی‌تر هم شده است.

آیا جشن سربرون نوروز به آنتن می‌رسد؟

اما تلویزیون این روزها سریال‌هایی را هم در صفِ پخش دارد مثل «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی که به سفارش سیمافیلم تولید شده. آنطور که اعلام شده  این سریال اکنون مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد این درحالی است که  قرار بود این مجموعه قبل از پاییز روی آنتن برود اما به دلیل مقارن شدن با ایام جام‌‌جهانی به تعویق افتاد.

حسن نجاریان تهیه‌کننده سریال در خصوص نرسیدن این  مجموعه تلویزیونی به آنتن سیما به خبرنگار تسنیم گفت: “قرارمان بر پخشِ این سریال در هفته آخر تابستان بود اما این زمان به تعویق افتاد. این اتفاق دو دلیل داشت؛ دلیل اصلی آن که دلیل بعدی را ایجاد می‌کند بحثِ آماده نشدنِ فیلم بود. جلوه‌های ویژه و ویژوآل افکت‌های کار بسیار هزینه سنگین و حجمِ بالایی دارند. بیش از اینکه انتظار می‌رفت این حجم‌ها افزایش پیدا کرد و حتی موسیقی با ارکست انتخاب کردیم؛ همه‌ این‌‌ها هم زمان و هم بودجه را افزایش داد.

از این‌جهت پخشِ سریال به بعد از جام‌جهانی خواهد رفت. دی و بهمن و ایام دهه فجر را خواهیم داشت و احیاناً کار در شرایطِ وجود کنداکتورِ مناسب به عید و ماه رمضان برود. در حالِ مذاکره با تلویزیون هستیم و فعلاً چیزی که قطعی شده این سریال را بعد از جام‌جهانی پخش خواهیم کرد.”

تهیه‌کننده «جشن سربرون» درباره پخشِ سریال از شبکه یک یا شبکه‌ای دیگر گفت: ما قرارمان از ابتدا با دو شبکه تلویزیونی یک و سه سیما بوده که اگر کارِ پخش سریال به کنداکتورِ نوروز و رمضان برسد، حتماً از شبکه یک پخش نخواهد شد. باید با شبکه‌های دیگر مذاکره کنیم و ببینیم چه می‌شود. عزم ما پخش در شرایط و کنداکتورِ مناسبی است که تحتِ تاثیر جام‌جهانی و جشنواره فجر قرار نگیرد. اگر به ماه رمضان اشاره می‌کنیم چون موقعیت خوبی است که پیش‌روی‌مان قرار دارد.

سریال دیگری که در صفِ کنداکتور قرار دارد، «اژدهای هفت سر» یا «طلاق» ابوالقاسم طالبی است. پیش از این توسط خود کارگردان در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام شد که این سریال به زمستانِ تلویزیون می‌رسد. باید دید آیا این ایام را برای این سریال انتخاب می‌کنند و یا این مجموعه هم به زمانی دیگر موکول می‌شود؟

سریال‌های دیگری همچون «دیگران»، «محرمانه»، «حبیب»، «شهباز»، «سنجرخان»، «سامو بندری»، «87 متر»، «عشق کوفی»،‌ فصل دوم «مستوران»، «مهیار عیار» و چندین اثر دیگر در حال آماده‌سازی و یا در صفِ پخش قرار دارند؛ باید دید معاونت سیما و دست‌اندرکاران امر چه ترکیبی را برای کنداکتور نوروز و رمضان 1402 درنظر خواهند گرفت؟

انتهای پیام/

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.