چگونه کیف پول ارز دیجیتال خود را امن نگه داریم؟

به گزارش اقتصاد جوان ،قرار گرفتن دارایی‌های دیجیتال در مکانی امن، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سرمایه‌گذاران در بازار ارز دیجیتال است. برای تامین امنیت حداکثری کیف‌ پول ارز دیجیتال، نیاز است کاربر، برخی نکات امنیتی را رعایت کند. ممکن است که برخی از این نکات بسیار ساده به نظر برسند، اما آمار دو میلیارد دلاری دزدی‌ از کیف‌ پول‌های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ میلادی نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران با این نکات امنیتی ناآشنا هستند.

کیف‌پول NFT

استفاده از رمز عبور پیچیده

همیشه به کاربران کیف‌پول‌های نرم‌افرازی و یا کیف‌پول‌های سرد ‌پیشنهاد می‌شود تا از گذر واژ‌ه (پسوورد) پیچیده‌ای شامل اعداد، حروف بزرگ و‌ کوچک و کاراکتر‌ها استفاده کنند. همچنین، به دلیل پیچیده بودن آن، بهتر است تا این رمز عبور در مکانی امن یادداشت و نگهداری شود. شایان ذکر است که استفاده از رمز عبور یکسان برای کیف‌پول‌های متعدد، شانس هک شدن شما را بالا می‌برد.

به اشتراک نگذاشتن عبارت کلیدی

نباید به هیچ‌ عنوان عبارت کلیدی ۱۰ تا ۱۲ کلمه‌ای یا عددی کیف‌پول را با کسی به اشتراک گذاشت. در صورت دسترسی به این عبارت کلیدی، برداشت دارایی‌های دیجیتال کاربر برای هر فردی ممکن خواهد بود.

استفاده از کیف‌پول‌های ارز دیجیتال معتبر

استفاده از کیف‌پول‌های سرد و فیزیکی، امن‌ترین روش نگهداری ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند چرا که اتصالی به اینترنت ندارند. در صورت انتخاب کیف‌ پول‌های گرم و متصل به اینترنت، کیف‌ پول‌های شناخته شده بازار و با تاریخچه کمترین میزان حمله‌های هکری، بهترین گزینه هستند.

کیف‌پول متامسک

اطمینان یافتن از امنیت دستگاه

یکی از راه‌های نگهداری امن دارایی‌های دیجیتال، اطمینان کسب کردن از امنیت دستگاه و سیستمی است که کیف‌ پول ارز دیجیتال برروی آن قرار گرفته است. اگر مشکل امنیتی در دستگاه کاربر وجود داشته باشد، امکان دسترسی هکر‌ها به دارایی‌ها آسان‌تر خواهد بود. برای جلوگیری از این اتفاق، راهکار استفاده از آنتی‌‌ویروس‌های مناسب بر روی سیستم است.

فعال‌ کردن احراز هویت دو عاملی

در کنار انتخاب رمز عبور قوی و پیچیده، فعال کردن احراز هویت دو عاملی بسیار در امنیت کیف‌ پول موثر است. به کمک این احراز، پس از وارد کردن شماره کاربری و رمز عبور، پیامک یا ایمیلی به آدرس ثبت شده‌ کاربر ارسال خواهد شد و هویت وی در این مرحله احراز خواهد شد.

عدم استفاده از وای‌فای در مکان‌های عمومی

استفاده از وای‌فای عمومی شانس افشا شدن اطلاعات شخصی کاربر از جمله اطلاعات کیف‌ پول‌ ارز دیجیتال را افزایش می‌دهد. در صورت استفاده از وای‌فای عمومی، ‌آی‌پی کاربر قابل ردیابی خواهد بود و هر گونه اطلاعاتی که کاربر به صورت آنلاین به اشتراک بگذارد، قابل مشاهده و دزدی خواهد بود. در صورت نیاز به استفاده از وای‌فای عمومی، اتصال به فیلترشکن مطمئن برای پنهان‌ کردن آی‌پی و جلوگیری از دزدی اطلاعات، موثر خواهد بود.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.