کاهش ارزش بازار استیبل کوین‌ها برای چهاردهمین ماه متوالی

به گزارش اقتصاد جوان نیوز بازار استیبل کوین‌ها برای چهاردهمین ماه متوالی، روند کاهشی ارزش بازاری را شاهد بوده است. با وجود افزایش کاربردهای این ارزهای دیجیتال میخکوب‌شده یک دلاری، ادامه روند کاهشی می‌تواند نشانه‌های خطرناکی برای بازار ارزهای دیجیتال به‌همراه داشته باشد.

چهاردهمین ماه متولی کاهش ارزش بازار

بازار استیبل‌ کوین‌ها برای چهاردهمین ماه متوالی، با کاهش ارزش روبه‌رو شده است. این مسئله نشانه آن است که سرمایه در حال خارج شدن از فضای این دارایی‌های دیجیتال است. در همین حال، چنین اتفاقی می‌تواند روند بهبود قیمت ارزهای دیجیتال را نیز با مشکل مواجه کند.

یکتانت

ارزش کل بازار استیبل ‌کوین‌ها در ماه می سال جاری به ۱۳۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است که پایین‌ترین سطح ثبت شده از سپتامبر ۲۰۲۱ است. بر اساس گزارش روز سه‌شنبه CCData، بازار استیبل کوین از مارچ سال گذشته میلادی تا کنون در حال از دست دادن مجموع ارزش بازاری خود است.

استیبل کوین
حجم و ارزش بازاری استیبل کوین‌ها از سپتامبر 2021 تاکنون (منبع: CCData)

کاهش ارزش بازار استیبل کوین نشانه چیست؟

تحلیلگران باور دارند که کاهش ارزش این بازار، سیگنال‌هایی منفی‌ را برای قیمت ارزهای دیجیتال و وخیم‌شدن میزان نقدینگی در این بازار به‌همراه دارد.

تام دان‌لیوی، تحلیلگر کلان در گفتگو با کوین دسک گفت:«استیبل‌ کوین‌ها نقدینگی اکوسیستم ارزهای دیجیتال هستند و هرچه این نقدینگی بیشتر باشد، قابلیت سرمایه‌گذاری نیز افزایش می‌یابد. با وجود افزایش کاربرد استیبل کوین‌ها و این کاهش ارزش بازاری، به نظر می‌رسد که بازار خرسی هنوز ادامه دارد.

غول بانکداری، جی‌پی مورگان در گزارش هفته گذشته خود متذکر شد که بهبود قیمت ارزهای دیجیتال مستلزم متوقف شدن روند کاهشی ارزش بازار استیبل کوین‌هاست. همچنین، گزارشی از شرکت سرمایه‌گذاری بین‌المللی گلدمن ساچز اظهار کرده که کاهش ارزش بازار استیبل کوین‌ها، نشان‌دهنده کاهش نقدینگی و نفوذ این بازار است.

کاهش معاملات با استیبل کوین‌ها

حجم معاملات با استیبل کوین‌ها نیز روند کاهشی به خود گرفته است و در ماه جاری با ۴۰.۶ درصد کاهش به ۴۶۰ میلیارد دلار در صرافی‌های متمرکز رسیده است. تتر در حال حاضر صدرنشین استیبل‌ کوین‌های بازار با ارزش بازاری ۸۳.۷ میلیارد دلار است. در رتبه دوم و سوم به ترتیب، USD کوین و دلار بایننس (BUSD) قرار گرفته‌اند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.