کاهش قیمت بیت کوین با انتشار داده‌های نرخ تورم ایالات متحده

به گزارش اقتصاد ارقام شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده برای ماه می، نشان‌دهنده وجود نگرانی در مورد وضعیت تورم است.

ارقام شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده برای ماه مه منتشر شده است که نشان‌دهنده افزایش ماهانه 0.4 درصدی در هر دو شاخص CPI کلی و CPI اصلی است که قیمت مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد.

بر اساس ارقام منتشر شده، می‌توان گفت که این اعداد مطابق با انتظارات معامله‌گران بوده و همچنان نشان می‌دهد که تورم در ایالات متحده نگران‌کننده است. در نتیجه، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران تأثیر این ارقام را بر دلار آمریکا و بازار ارزهای دیجیتال، به‌ویژه بیت‌کوین، زیر نظر دارند.

ترس، عدم اطمینان و شک «FUD» در بازار رمز ارز

بازار ارزهای دیجیتال در نتیجه ترس، عدم قطعیت و شک (FUD) پیرامون فروش کیف پول‌های ارز دیجیتال تحت کنترل دولت ایالات متحده، دچار افت ناگهانی شده است. این شایعه باعث ترس سرمایه‌گذاران و افزایش فشار فروش قابل توجهی در بازار شد.

اگرچه در نهایت، نادرست بودن این شایعات ثابت شد، اما بسیاری از معامله‌گران به دلیل سقوط بازار ناشی از  FUD، پول خود را از دست دادند.

شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین Glassnode، در 8 مارس گزارش داد که موجودی کیف پول تخمینی دولت قبل از اقدام اخیر، 144500 بیت کوین بوده است. با این حال، با انتقال 18860 کوین به ارزش حدود 418 میلیون دلار، این موجودی از آن زمان به 125600 بیت کوین کاهش یافته است.

گلس‌نود همچنین تائید کرد که حدود 9861 بیت کوین به ارزش حدود 219 میلیون دلار در میان آنهایی‌ست که به کوین‌بیس فرستاده شده‌اند. از آنجایی که بازار بیت کوین همچنان بی‌ثبات است، بسیاری از سرمایه‌گذاران به دقت تصمیمات دولت درباره فروش بیت کوین‌های توقیف‌شده را زیر نظر دارند.

نمودار قیمت بیت کوین
روند قیمت بیت‌کوین، منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

در حال حاضر این ارز دیجیتال در قیمت 27 هزار و 500 دلار معامله می‌شود و حجم کل معاملات در 24 ساعت گذشته 19.2 میلیارد دلار بوده است.

ارزش بازار این ارز دیجیتال 540 میلیارد دلار است که آن را در جایگاه برترین ارز دیجیتال در CoinMarketCap  قرار می‌دهد. با این وجود، بیت کوین در عبور از سطح مقاومت قابل توجه 27 هزار و 700 دلار با فشار خرس‌ها مواجه است. این موضوع نشان می‌دهد که قیمت ممکن است در میان احساسات نزولی بازار به سمت سطوح پایین‌تری در نزدیکی 27 هزار دلار کاهش یابد.

محدوده معاملاتی بیت کوین در حال حاضر بین 27 هزار و 250 تا 27 هزار و 700 دلار در نوسان است. اگر بیت کوین بتواند از سطح مقاومت روانی 27 هزار و 700 دلار عبور کند، بیت کوین ممکن است تا سطح 28 هزار و 50 دلار و حتی تا 28 هزار و 650 دلار بازگشت قیمت را تجربه کند.

از سوی دیگر، اگر بیت کوین نتواند از مقاومت مذکور عبور کند، معامله‌گران ممکن است در بیت کوین با اهداف تعیین‌شده در سطوح 27 هزار و 150 و سپس 27 هزار دلار وارد معامله فروش شوند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.