کدام نسل‌ها بیشترین میزان ارز دیجیتال را دارند؟

به گزارش اقتصاد جوان نیوز صرافی رمزارزی Bitget به تازگی گزارشی درباره میزان مالکیت ارز دیجیتال در میان نسل‌های مختلف در جهان منتشر کرده است که نشان می‌دهد، نسل جوان بیشترین انطباق با ارزهای دیجیتال را در جهان شکل داده است.

گزارش مالکیت ارز دیجیتال در میان نسل‌ها

آمار گزارش صرافی Bitget، در بین ماه جولای سال 2022 میلادی و ژانویه سال 2023، به کمک 255 هزار پرسشنامه از شهروندان 26 کشور جمع‌آوری شده است. شهروندان ایالات متحده آمریکا، ژاپن، آلمان و اندوزی تعدادی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بوده‌اند.

در این نظرسنجی، افراد به چهار گروه سنی مختلف تقسیم‌بندی شده‌اند. پس از بررسی پرسشنامه‌ها، مشخص شده است که 46 درصد از افراد 27 تا 42 سال که با نام نسل هزاره (Millennials) نیز شناخته می‌شوند، دارای ارز دیجیتال هستند.

این عدد در متولدین دهه‌های 1960 تا 1980 یا نسل ایکس (Generation X) حدود 25 درصد است. 21 درصد از نسل جوان‌ که بین سال‌های 1997 تا 2010 (1376 تا 1389 شمسی) بدنیا آمده‌اند و با نام نسل زد شناخته می‌شوند، اظهار کرده‌اند که مالک ارز دیجیتال هستند.

 مسن‌ترین نسل شرکت‌کننده در نظرسنجی با سنین 59 تا 77 سال که با نام نسل بیبی‌بومر نیز شناخته می‌شوند، درصد مالکیت 8 درصد را به ثبت رسانده‌اند. فاصله اطمینان این آمارگیری 95 درصد و با حاشیه خطای +/- 0.1 درصد است.

مالکیت ارز دیجیتال

تاثیر ارزهای دیجیتال بر رای‌دهی به رییس جمهور

یکی دیگر از نکاتی که در این گزارش بررسی شده است، اهمیت سیاست‌های قانون‌گذاری صنعت ارز دیجیتال بر رای‌دهی شهروندان بوده است. حدود چهار درصد از افراد 59 تا 77 ساله، 6 درصد از افرد 43 تا 63 ساله، 27 درصد از افراد 27 تا 42 ساله و 36 درصد از جوانان 13 تا 26 ساله اظهار کرده‌اند که نحوه قانون‌گذاری حوزه ارز دیجیتال در تصمیم‌گیری آنها برای رای‌دهی به کاندیدای ریاست جمهوری تاثیرگذار خواهد بود.

جوانان در صدر مالکیت ارزهای دیجیتال در جهان

ارقام این نظرسنجی و دیگر تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که تعداد جوانان نسل زد و نسل هزاره که به مالکان ارزهای دیجیتال افزوده می‌شوند، روز به روز در حال افزایش است. همین مسئله نشان دهنده تغییر بزرگی در مقبولیت رمزارزها در جهان است که رهبر این تغییر، جوانان خواهند بود.

یکی دیگر از تحقیقات انجام شده توسط شرکت چارلز شواب نشان داده است که تقریبا 50 درصد از افراد نسل زد و هزاره تمایل دارند تا ارزهای دیجیتال در صندوق بازنشستگی آنها قرار بگیرد. بر اساس این نظرسنجی، 43 درصد از افراد نسل زد و 47 درصد از بزرگسالان نسل هزاره در حال حاضر در کنار برنامه حمایتی بازنشستگی خود، در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

برای اطلاع از تازه‌ترین گزارش شرکت TripleA درباره میزان مالکیت رمزارز در جهان، گزارش جدیدترین آمار مالکیت ارز دیجیتال در جهان را مطالعه کنید.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.