کف قیمت دلار از دست رفت/ دلار امروز ۴۹ هزار تومان می‌شود؟

به گزارش اقتصاد جوان نیوز قیمت دلار که روز گذشته نزدیک کانال ۵۱ هزار تومان بود امروز این محدوده را از دست داد و به کف کانال ۵۰ هزار تومان رسید. برخی از معامله‌گران می‌گویند بازار امروز مجوز ورود دلار به کانال ۴۰ هزار تومان را صادر کرده است.

روند کاهشی قیمت دلار از دیروز آغاز شد و امروز به اوج خود رسید. افزایشی‌های بازار امیدوار بودند که قیمت دلار روز گذشته وارد محدوده ۵۱ هزار تومان شود. امید این گروه به این بود که دلار وارد محدوده ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان شود و از آنجا برای ورود به کانال بالاتر خیز بردارد. به خصوص که عصر مشخص شد خبر ازادسازی ۲۴ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران هم صحت نداشته و شایعه بوده است.

اما دلار به جای رشد، روند کاهشی را طی کرد و به زودی کف حمایتی خود را از دست داد و اکنون در کف کانال ۵۰ هزار تومان قرار دارد. عملکرد دلار در ادامه روز تعیین‌کننده مسیر آن در روزهای آینده است. اگر دلار بتواند خود را در محدوده ۵۰ هزار تومان حفظ کند، سیگنال مقاومت به بازار می‌دهد و مشخص می‌شود که فعلا قصد ورود به کانال ۴۰ هزار تومانی را ندارد و کار بازار سخت می‌شود.

یکتانت

اما اگر دلار ظرف امروز و فردا وارد کانال ۴۹ هزار تومان شود و در این کانال بماند، این هشدار را به خریداران و معامله‌گران می‌دهد که بازار به سمت ریزش بیشتر میل پیدا کرده و احتمال افزایش عرضه دلار در بازار قوت می‌گیرد.

پیش بینی قیمت دلار

بررسی‌های میدانی تجارت‌نیوز اما نشان می‌دهد که تب معاملات دلار در بازار سرد شده است و معامله‌گران فعلا نه دست به خرید می‌زنند و نه فروش چندانی در بازار وجود دارد. آنها منتظر مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته‌ای درباره احیای برجام هستند. به عبارتی بازار در انتظار این است که موج خبلری خرداد ماه بگذرد و مسیر اصلی بازار مشخص شود.

علی صادقین، کارشناس اقتصادی هم معتقد است که اخبار سیاسی باعث حبس قیمت دلار شده است. این کارشناس می‌گوید:«در حال حاضر بازار ارز کمی سردرگم است. ابهام در سمت و سوی توافق هسته‌ای، بلاتکلیفی رفتارهای بازارهای رقیب نظیر خودرو و بورس و قیمت‌گذاری دستوری سیاست‌گذاران اقتصادی در ایجاد شرایط کنونی دست دارد.»

کارشناسان پیش از این محدوده قیمتی دلار را بین ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان عنوان کرده بودند اما اکنون این کارشناس می‌گوید: «فعلا قیمت دلار با توجه به شرایط سیاسی، تردید معامله‌گران نسبت به مبادله و حالت انتظاری بازار، می‌تواند بین ۴۸ تا ۵۲ هزار تومان نوسان داشته باشد.»

اما به گفته صادقین، ثبات کنونی قیمت دلار موقتی است و «روند قیمت دلار در میان‌مدت و بلند‌مدت به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران بستگی دارد.»

در این میان به نظر می‌رسد که قیمت دلار تاثیر خود را بر بازار ارز و طلا گذشته و این بازار پیام کاهش قیمت دلار را سریع گرفته است. چراکه امروز بعد از مدت‌ها قیمت سکه امامی به ۲۸ میلیون تومان رسید. برای مطالعه روند بازار ارز و طلا، گزارش زیر را بخوانید.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.