کلاهبرداری ۸۵۰ میلیون ریالی با ترفند خرید دام در شهرستان گرمه

به گزارش اقتصاد جوان نیوز به نقل از نیروی انتظامی خراسان شمالی، سرهنگ محمد رضا قائمی نژاد اظهار کرد: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر وقوع کلاهبرداری با ترفند خرید دام، بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این فرد با مراجعه به اهالی یکی از روستاهای حاشیه شهرستان گرمه با اعلام خرید دام از آن ها کلاهبرداری کرده بود، افزود: متهم در این پرونده ۵ راس دام سنگین را بارگیری کرده و بدون پرداخت هیچ گونه وجهی، محل را ترک می کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بررسی های به عمل آمده معلوم شد که این فرد در آن لحظه در محور “گرمه- جنگل گلستان” در حال تردد است، تصریح کرد: در این رابطه بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان گرمه با سرعت عمل خود و همچنین انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند این فرد را شناسایی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم بعد از استرداد اموال کلاهبرداری شده به مالباخته، با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: این فرد از شاکی پرونده، ۵ راس دام سنگین را به ارزش ۸۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

دستگیری ۲ سارق سابقه دار اماکن دولتی

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان نیز در خبری دیگر از دستگیری ۲ نفر سارق سابقه دار اماکن دولتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مجید یگانه پور اظهار کرد: در پی اعلام چند مورد خبر مبنی بر سرقت آهن آلات و خصوصا میلگرد از اماکن دولتی در سطح شهرستان بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران پاسگاه انتظامی گلیان با بررسی ابعاد این پرونده موفق شدند ۲ نفر سارق را در این رابطه شناسایی کنند، افزود: متهمان که قصد داشتند اموال مسروقه را توسط یک دستگاه وانت بار به مکان دیگری حمل کنند با سرعت عمل پلیس، دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند و خودروی آنها نیز به پارکینگ انتقال یافت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بازجویی های انجام شده به سرقت آهن آلات از اماکن دولتی، تخریب تیر برق و… اعتراف کردند، تصریح کرد: در بررسی های انجام شده ارزش اموال مسروقه ۵۰ میلیون ریال بر آورد شده است.

سرهنگ یگانه پور با بیان اینکه متهمان در نهایت بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و ادارات دولتی نیز در اماکن در حال ساخت خود حتما از نگهبان استفاده کنند.

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.