گمراهی سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال توسط داده‌های اقتصادی آمریکا

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، ساموئل راینز (Samuel Rines)، اقتصاددان ارشد شرکت کوربو به تازگی نظرات خود درباره تاثیر داده‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا بر تصمیمات سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال را در پادکست بلومبرگ اعلام کرده است.

سواستفاده از رویدادهای کلان اقتصادی برای افزایش قیمت

این اقتصاددان می‌گوید که دلیل افزایش قیمت‌ها که به تورم در ایالات متحده دامن می‌زند، شرکت‌های  هستند که از اتفاقات مرتبط با اقتصاد کلان برای آزمایش تحمل (تاب‌آوری) مصرف‌کنندگان استفاده می‌کنند. برای مثال شرکت صنایع غذایی پپسی‌کو، به بهانه کاهش درآمد چهار خود به دلیل جنگ اوکراین و روسیه قیمت محصولات خود را افزایش داد و در ادامه دیگر شرکت‌ها مانند کوکاکولا و دکتر پپر و اسنپل نیز عملی مشابه را انجام دادند.

در مثالی دیگر، این اقتصاددان از رستوران‌های زنجیره‌ای وینگ‌استاپ گفت. این رستوران از افزایش قیمت بال مرغ برای افزایش قیمت غذای خود استفاده کرد. اما زمانی که قیمت مواد خام این رستوران کاهش 50 درصدی قیمتی داشت، برای تست کردن میزان کشش مصرف‌کنندگان خود، به افزایش قیمت‌ها ادامه داد.

https://cdn.yektanet.com/assets/templates/iframe/banner_template.html?v=202302011015

ترس میان سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال به دلیل روایت‌های نادرست

در سخنرانی‌های پیشین جروم پاول، وی به این موضوع اشاره کرده بود که بانک مرکزی برای اینکه بتواند تورم را به  دو درصد برساند، نیاز به تجدید نظر در نرخ بهره هدف خود دارد. این در حالی است که ابزار CME FedWatch احتمال افزایش ۰.۵ واحد درصدی نرخ بهره را در ماه مارس سال 2023 میلادی پیش‌بینی می‌کند. او به این موضوع اشاره کرد که اگر افزایش نرخ‌های بهره باعث دامن زدن به تورم شود، فدرال رزرو ممکن است سرعت افزایش نرخ بهره را تعدیل کند.

توصیه به سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال

راینز به این مسئله اشاره کرد که با توجه به نادیده‌ گرفتن سودجویی گسترده شرکت‌ها، ممکن است فدرال رزرو هیچ‌گاه به افزایش نرخ بهره پایان ندهد. بر همین اساس، سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال نیز بر اساس یک واهمه در حال تصمیم‌گیری باشند. واکنش سرمایه‌گذاران این بازار هنگام انتشار داده‌های تورمی با دامپ توکن‌ها دیده می‌شود.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.