بازدید فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران از بیست و یکمین نمایشگاه ایپاس 2024

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی (ایپاس) از 30 مهر تا 5 آبان ماه 1403  در مصلای امام خمینی (ره) تهران میزبان بازدیدکنندگان ، تولیدکنندگان و علاقه مندان است.  شرکت های دانش‌بنیان  و تولیدکننده بخش خصوصی که در حوزه تامین امنیت و تجهیزات فعالیت می نمایند، در نمایشگاه حضوری فعال دارند. شرکت های خارجی نیز در بیست و یکمین دوره نمایشگاه ایپاس حضور چشمگیر دارند به طوری که با وجود برگزاری نمایشگاهی موازی در کشور چین، شرکت های چینی نیز به این نمایشگاه آمده اند. خبرنگار ما در حاشیه برگزاری نمایشگاه کفت و گویی با سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا، داشته است که در ادامه خواهید خواند. •

نمایشگاه ایپاس چه هدف یا اهدافی را دنبال می کند؟

سردار رادان: خوشبختانه یکی از اهدافی که ما در نمایشگاه ایپاس دنبال می کنیم موضوع شرکت های داخلی است که بتوانند به آن خودکفایی و سطح ابتکاری برسند که تمامی نیازهای انتظامی و امنیتی در کشور و سایر کشورهای جهان را در تجهیز و استفاده عملیاتی برطرف کنند. هرسال این اتفاق خوب رقم می‌خورد. سال گذشته من از دوستانی که در اینجا بودند درخواست کردم که در چند حوزه کار کنند، امروزمحصول عملی شان که بر گرفته از فکر دانش بنیان و ابتکار بچه های جوان همین مرزو بوم بود به نمایش گذاشته شده است و می توانم به جرات بگویم برخی از تولیدات جوانان ما نه تنها با تولیدات خارجی از همین نوع رقابت می‌کند بلکه از جهت کیفیت و قیمت هم قابل مقایسه با تولیدات خارجی نیستند. بنده مفتخرم که این موضوع را خدمت مردم عزیز و اصناف عرض کنم که نمایشگاه ایپاس آماده می شود و اکنون هم آماده شده است برای این که در بخش های مختلف برای مردم در منازل  و صنف خودشان با کمترین هزینه تامین امنیت بالا، بسیارامن و آرامش بخش داشته باشند. یکی از وظایف پلیس آگاهی ما هم چنین تعیین شده است که انشالله منزل به منزل، منطقه به منطقه و صنف به صنف برود و این کار را انجام دهد. الحمدالله بخش زیادی از نیازهای پلیسی و بخش زیادی از نیازهای امنیتی که شامل آشکارسازها و موضوعات مختلف مربوط به آنها هست توسط جوانان خودمان دربهترین نوع خودش انجام می شود. در حوزه آشکارسازهای پلیس فتا هم بسیار خوب کار شده است و امیدوارم که هر روز عملکرد این جوانان بهتر از روزهای قبل باشد.

امروز چند درصد از تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی که توسط پلیس استفاده می شوند، تولید داخلی است و در گام های بعدی آیا طرح و ایده ای هست که ما در آن امکان خودکفایی داشته باشیم؟

• فرمانده کل فراجا: ماموریت های هرکدام از معاونت های پلیس تخصصی بوده و متفاوت است . می توانم بگویم درحوزه های پلیس که بیشتر نیاز به امکانات نرم افزاری و سخت افزاری این حوزه به جهت انجام ماموریت دارند، بالای ۸۰ درصد در موضوعات سخت افزاری و در بخش نرم افرازی نیز بالای ۸۰ درصد به خودکفایی رسیده ایم؛ ولی در مورد برخی از تجهیزات مثل خودرو و غیره بایستی این موضوعات برای تولید کننده صرفه اقتصادی هم داشته باشد که بنظرمی‌رسد در این بخش نیز کشور بتواند گام های بزرگی بردارد و می توانیم در اینجا هم هاب منطقه ای برای این تجهیزات باشیم. من از مردم و همچنین از خودروسازان دعوت می کنم حتما تشریف بیاورند و از نمایشگاه بازدید به عمل آورند؛ با کمترین هزینه بهترین امنیت برای خودرو حاصل می شود که حتی می تواند از درب کارخانه هم صورت بگیرد. کارخانه های تولیدکننده حتی می توانند به مشتریانشان اطمینان دهند که در این خودروها سطح پیش گیری از سرقت، به بالاتر از این میزان هم رسیده است.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.