اجرای جشنواره سرود دانش آموزی بر اساس شعرهای کتاب درسی

به گزارش فاطمه مکتبی خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد جوان : اصغر باقرزاده در نشست با رمضانپور، غزوه مصلح و برنجان که از سازمان صدا و سیما در این نشست حضور پیدا کردند، اظهار کرد: به دلیل اهمیت کار سرود دانش آموزی، شورای سیاست گذاری سرود و همخوانی را در آموزش و پرورش تشکیل دادیم این امر یک موضوع سیاست گذاری مهم است زیرا شان کار معاونت پرورشی و فرهنگی سیاست گذاری است.

وی افزود: در بحث موسیقی، شعر و نحوه اجرا همچنین ضبط تلویزیونی باید سیاست گذاری مدونی داشته باشیم.

باقرزاذه از پخش سرودهای انقلابی که در دهه فجر پخش می شد، تشکر کرد و گفت: تولیدات سرود باید عام محور باشد و برای تمام دانش آموزان تدوین شود. در این راستا می توان یکی از اشعار کتب درسی را مدنظر گرفت و موضوعات را از داخل کتب انتخاب کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر ادامه داد: پیوند برنامه های فرهنگی و برنامه درسی یک سیاست است که این امر به تحقق اهداف تربیتی کمک می کند.

غزوه مصلح نیز در این نشست بیان کرد: بچه ها نسبت به سرودهای انقلابی شوق و ذوق دارند ما یک بانک سرود و ترانه راه اندازی کردیم و ۱۵ نفر عضو شورای شعر داریم. معتقدیم کارهای درخشان آموزش و پرورش باید نهادینه سازی شود و ما این آمادگی را داریم که در تولیدات سرود همکاری داشته باشیم‌.

وی افزود: امکانات برای تولید سرود مانند استودیو ویژه در اختیار داریم اما باید موضوع به روز برای تولید سرود داشته باشیم.

غزوه مصلح ادامه داد: محوری ترین نهاد تربیت، آموزش و پرورش است اما می توان با تمام نهادها هم افزایی داشته باشیم. گفتنی است در این نشست مشاوران معاون وزیر آموزش و پرورش حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خود پیرامون تولیدات سرود و شعر دانش آموزی پرداختند

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.