ادامه روزهای تلخ سهامداران / بورس باز هم قرمز شد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، در ادامه روزهای نابسامان بازار سرمایه، بورس ۹ تیر ۱۴۰۱ نیز  سرخ‌پوش شد. معاملات امروز، افت ۱۷هزار و ۳۵۵واحدی شاخص کل را رقم زد. به این ترتیب شاخص کل با کاهش ۱.۲درصدی مواجه شد و عدد یک میلیون و ۴۲۳هزار واحد را به ثبت رساند.

شاخص هموزن نیز امروز به عقب‌نشینی خود ادامه داد. این شاخص با افتی هفت هزار و ۲۴۱واحدی،  معادل ۱.۹درصد، به ۳۷۹هزار و ۹۷۵واحد رسید.

چه نمادهایی بورس ۹ تیر ۱۴۰۱ را سرخ کردند؟

سهام پتروشیمی فن‌آوران، با تاثیر منفی دو هزار و ۵۱۵واحدی بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بجا گذاشت. نمادهای شپنا، کگل، شستا، شبریز و نوری، دیگر نمادهایی بودند که سقوط شاخص کل را رقم زدند. تاثیر مثبت ۹۹۸واحد فولاد هم نتوانست جلوی افت شاخص را بگیرد.

ادامه خروج پول حقیقی

رکود بورس امروز هم ادامه داشت و ارزش معاملات خرد به حدود دو هزار و ۸۰۰میلیارد تومان رسید. خروج پول حقیقی نیز همچنان از بازار ادامه دارد. امروز نیز حقیقی‌ها ۵۶۰میلیارد تومان از چرخه معاملات خارج کردند.

واکنش بازار به حمایت ۱٫۴میلیونی چیست؟

شاخص کل روز به روز کف کانال یک میلیون و ۴۰۰هزار واحدی نزدیک‌تر می‌شود. سطحی که به عقیده کارشناسان، یکی از حمایت‌های مهم و معتبر شاخص است. به نظر می‌رسد که اگر شاخص کل این سطح را از دست بدهد، امیدها برای بازگشت روزهای خوب بورس کمرنگ خواهد شد. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که واکنش اهالی بازار به شاخص یک میلیون و ۴۰۰هزار واحدی چیست.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.