افزایش فعالیت استخراج بیت کوین در امارات/ موقعیت این کشور چگونه است؟

 بسیاری از شرکت‌های استخراج بیت کوین اکنون به امارات متحده عربی به‌عنوان مکانی مناسب برای راه‌اندازی و فعالیت می‌نگرند، زیرا این کشور به‌عنوان مرکز استخراج ارزهای دیجیتال در خاورمیانه شروع به توسعه کرده است.

رشد همکاری شرکت‌های استخراج در امارات

برخی از شرکت‌های بزرگ استخراج قبل‌تر قراردادهایی را امضا کرده بودند و با صندوق‌های دارایی دیجیتال و سرمایه‌گذاری‌های مستقل در ابوظبی وارد مشارکت شدند. یکی از این صندوق‌ها که با نام Zero Two شناخته می‌شود، در سال 2021 با یک شرکت استخراج بیت کوین بومی به نام Phoenix Technology همکاری کرد. این اقدام، رونق استخراج بیت کوین را در منطقه آغاز کرد.

در حالی‌که شرکت‌های استخراج به آرامی وارد امارات متحده می‌شوند، اما علاقه آن‌ها به فعالیت در این منطقه رو به افزایش است. جریانی که با همکاری Zero Two و Phoenix Technology آغاز شد، در اوایل سال 2023 ادامه داشت، به‌طوری که این صندوق وارد دومین مشارکت خود شد. این مشارکت با یک شرکت استخراج در ایالات متحده به نام Marathon Digital بود.

از اوایل جولای 2023، ظرفیت استخراج بیت کوین امارات متحده عربی تقریباً چهار درصد از هش‌ریت جهانی بیت کوین را تشکیل می‌دهد. گفتنی است، با میانگین بهره‌وری انرژی 30 J/TH، استخراج‌کنندگان بیت کوین در امارات باید تقریباً 13 EH/s تولید کنند. این رقم نشان‌دهنده سهم چهار درصدی از کل هش بیت بیت کوین است.

امارات منابع انرژی فراوانی دارد که برای فرآیند استخراج‌کنندگان کافی است. امارات متحده عربی به جز علاقه به رمز ارزها، برخلاف چین، می‌تواند منابع انرژی فراوانی نیز ارائه دهد. تمام برق کشور توسط گاز طبیعی تولید می‌شود، اما این کشور در حال حرکت به سمت انرژی خورشیدی است. امارات به تازگی بزرگترین نیروگاه هسته‌ای منطقه را با ظرفیت کل چهار گیگاوات افتتاح کرده است.

موقعیت مناسب امارات متحده برای استخراج بیت کوین

این کشور همچنین موقعیت مناسبی برای بهره‌مندی از انرژی خورشیدی را دارد. این منطقه دارای میدان‌های عظیم خورشیدی است که مقادیر زیادی انرژی اضافی را به صورت دوره‌ای تولید می‌کند.

مقدار زیادی از انرژی آن‌ها از طریق دستگاه‌های آب شیرین‌کن هدر می‌رود. این انرژی تلف شده را می‌توان با هدایت به سمت شرکت‌های استخراج بیت کوین به هدف بهتری رساند.

گفتنی است، امارات متحده عربی طی چند سال آینده به بزرگترین کشور در حوزه استخراج رمز ارز تبدیل خواهد شد. محققان به این نتیجه رسیدند که ماینرهای بیت کوین می‌توانند آینده‌ای در امارات داشته باشند. با در نظر گرفتن این موضوع، این احتمال وجود دارد که آن‌ها همچنان به این کشور منتقل شده و وارد مشارکت‌ها و همکاری‌های جدید با صندوق‌ها و مقامات محلی شوند.

در حال حاضر، با وجود افزایش اخیر قیمت رمز ارزها، سودآوری فرآیند ماینینگ همچنان پایین است. در این زمان، ماینرها هر روز 0.077 دلار به ازای هر تراهش در ثانیه (TH/s) درآمد دارند. در اوج سال 2021، زمانی که این صنعت در بازار صعودی بود، این رقم 0.40 دلار به ازای هر تراهش در ثانیه بود.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.