بازگشت ۲.۹ میلیون زائر اربعین به ایران

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان، مهدی مخبر در گفت‌وگویی، اظهار کرد: بر اساس آمار تا شب گذشته حدود 3 میلیون زائر خروجی اربعین داشتیم که از این تعداد تاکنون 2 میلیون و 880 هزار زائر به کشور بازگشته‌اند.

وی با بیان این‌که آمار مذکور تا شب گذشته است، ادامه داد: بر این اساسا حدود 120 زائر در کشور باقیمانده‌اند که از شب گذشته تا الان حدود 30 هزار نفر دیگر نیز وارد کشور شده‌اند.

وی افزود: تقریبا 90 هزار زائر اربعین در کشور عراق باقی‌مانده‌اند که طی روزهای آینده به کشور باز می‌گردند.

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور با یادآوری این‌که این تعداد زائر نیز عمدتاً غیرایرانی و از اتباع افغانستان و پاکستان هستند، گفت: تراکم در 5 مرز کم و فقط در مرز مهران تراکم متوسط است.

مخبر با اعلام این‌که ترافیک محورهای منتهی به مرزهای غربی روان است، اضافه کرد: از ساعت صفر بامداد امروز تاکنون 550 دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام شده است.

وی بیان کرد: تا روز اربعین سهم حمل‌ونقل عمومی از جابجایی زائران حدود 30 درصد بود که از اربعین به بعد این سهم به 55 تا 60 درصد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: در بحث ناوگان هیچ کمبودی نداریم و انتظار برای سوار شدن در پایانه‌ها به نیم ساعت کاهش یافته است.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.