بهترین کتابهای ارز دیجیتال برای معامله‌گران کدامند؟

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، دنیای ارزهای دیجیتال مدام در حال تغییر و تحول است و مطالعه مطالب به روز شده درباره آن برای فعالان این بازار ضروری است. در ادامه به معرفی پنج کتاب مناسب برای مطالعه در سال 2023 میلادی که توسط پلتفرم کوین‌مارکت‌کپ انتخاب شده‌اند، پرداخته شده است.

بیلیونرهای بیت‌کوین

کتاب بیلیونرهای بیت‌کوین نوشته بن مزریچ، داستان برادران دوقلو تایلر و کامرون وینکلوس را بازگو می‌کند. در این کتاب داستان موفقیت، ذکاوت و جنگ‌های حقوقی این دو برادر با مارک زاکربرگ بر سر دزدی ایده فیسبوک توضیح داده شده است.

ایده راه‌اندازی صرافی جمینای در دنیای ارز دیجیتال، این دو برادر را تبدیل به اولین بیلیونرهای بیت‌کوین کرده است. این کتاب در سال 2019 منتشر شده است و امتیاز 4 از 5 را توسط مخاطبان وبسایت گودریدرز (Goodreaders)، کسب کرده است. این کتاب به زبان فارسی هم ترجمه و منتشر شده است.

مبانی بیت‌کوین و بلاک‌چین

کتاب اصول و مبانی اولیه بیت‌کوین و بلاکچین یکی از کتاب‌های مقدماتی این حوزه است که تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره تاریخچه این تکنولوژی، موضوعات مرتبط با بیت‌کوین و نحوه خرید و فروش آن را به مخاطب آموزش می‌دهد.

آنتونی لوئیس در تلاش است که تکنولوژی بلاکچین را به زبانی تازه برای مخاطب توضیح داده و اهمیت آن در حوزه مالی را بازگو کند. این کتاب امتیاز 4.1 از 5 را کسب کرده و به فارسی هم باز گردانده شده است.

معامله‌گر کریپتو

کتاب معامله‌گر (تریدر) کریپتو نوشته گلن گودمن، مناسب معامله‌گرانی است که به دنبال کاهش ضرر و افزایش سود خود در بازار ارز دیجیتال هستند.

گلن گودمن در این کتاب، به عنوان یک معامله‌گر موفق درباره روش به دست آوردن سودهای هنگفت خود از معاملات بیت‌کوین، اتر و ریپل توضیح داده است.

وی در سومین دهه زندگی خود توانست با یادگیری معامله‌گری، شغل روزانه خود را رها کند و تمام وقت به معامله‌گری بپردازد. این کتاب که در سال 2019 منتشر شده، امتیاز 4.3 از 5 را توسط کاربران گودریدرز کسب کرده است.

اینترنت پول

آندریاس آنتونوپولوس که یکی از تکنولوژیست‌ها و کارآفرینان حوزه فناوری است، دلیل ساخت ارزهای دیجیتال را در کتاب خود با نام اینترنت پول توضیح داده است.

این کتاب خلاصه‌ای از 10 سال سخنرانی وی درباره بیت‌کوین، دلیل پدید آمدن و انقلاب مالی و تکنولوژیکی آن را ارائه می‌کند.

سه جلد از این کتاب به ترتیب در سال‌های 2016، 2017 و 2019 میلادی منتشر شده است. جلد اول اینترنت پول، امتیاز 4.1 از 5 و جلد دوم و سوم هر دو امتیازهای 4.3 از 5 دریافت کرده‌اند.

انقلاب بلاکچین

کتاب انقلاب بلاکچین توضیحات کاملی درباره تاریخچه بلاکچین و تاثیر آن بر حوزه مالی، کسب‌و‌کار و سلامت را ارائه می‌دهد.

دان تاپ اسکات و پسرش، الکس تاپ اسکات در سال 2016 این کتاب را به چاپ رسانده‌اند و توسط انتشارات راه پرداخت به فارسی بازگردانده شده است. امتیاز این کتاب 3.4 از 5 ثبت شده است

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.