بیت کوین سهام مایکرو استراتژی را به بلندترین حد ۲ ساله می‌رساند

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان ، میکرواستراتژی شاهد افزایش شدید ارزش سهام خود به بالاترین سطح 2 ساله بوده است، موفقیتی که از دسامبر ۲۰۲۱ تا کنون تکرار نشده بود. سهام این شرکت در روز جمعه سیاه بالای سطح ۵۰۰ دلار بسته شد، این جهش قیمت عمدتا به دلیل سرمایه‌گذاری استراتژیک شرکت در بیت کوین (BTC)، اعتبار یافته است.

ارزش بازار میکرواستراتژی اکنون ۷.۵۵ میلیارد دلار است، که نشان‌دهنده تأثیر مثبت دارایی‌های بیت کوین آن بر عملکرد مالی‌اش است. برخلاف شروع سال با زیان فصلی، قیمت سهام شرکت تجربه قابل توجهی داشته و ظرف یک ماه دو برابر شده است. این روند صعودی نقش کلیدی سرمایه‌گذاری‌های بیت کوین در عملکرد مالی میکرواستراتژی را برجسته می‌کند.

مایکل سیلور، بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره میکرواستراتژی، در اوت ۲۰۲۰ شروع به خرید بیت کوین کرد و آن را به عنوان محافظی در برابر تورم دید. این موضع‌گیری مبنی بر بیت کوین نه تنها موفق بوده بلکه به الگوی راه دیگر سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. در یک مصاحبه با  CNBC، سیلور به شرایط منحصر به فرد بازار اشاره و پیش‌بینی کرد که تقاضا افزایش و عرضه کاهش می‌یابد.

افزایش ارزش سهام مایکرواستراژی

ارزش دارایی‌های بیت‌کوین میکرواستراتژی تا آوریل افزایش یافت، زمانی که قیمت بیت‌کوین از 30 هزار دلار فراتر رفت. این افزایش ارزش با خرید ۱,۰۴۵ بیت‌کوین اضافی، که مجموع دارایی‌های آن را به 140 هزار بیت‌کوین رساند، تقویت شد و متوسط قیمت خرید این دارایی دیجیتالی به ۲۹,۸۰۳ دلار کاهش یافت. برخلاف اشاره به ۲۴ میلیون دلار زیان بیت کوین در گزارش درآمد فصل دوم، شرکت در ادامه به سودآوری بازگشت.

استراتژی فعال میکرواستراتژی در انباشت بیت کوین منجر به تجمیع حدود ۱۵۲,۸۰۰ کوین به ارزش تقریبی ۴.۴ میلیارد دلار شده است. این رویکرد تجمیعی، شرکت را به یکی از بزرگ ترین شرکت‌های عمومی سرمایه‌گذاری در ترازنامه خود تبدیل کرده است.

جالب توجه است که سهام شرکت‌هایی که در بیت کوین فعالیت دارند، از رشد خود این ارز دیجیتال که امسال شاهد افزایش ۸۷ درصدی بوده، عملکرد برتری داشته‌اند. برخلاف گزارش زیان خالص ۱۴۳.۴ میلیون دلاری در آخرین گزارش فصلی، میکرواستراتژی در استراتژی خرید بیت کوین خود ثابت قدم مانده و ۶,۰۶۷ بیت‌کوین دیگر به ارزش ۱۶۷ میلیون دلار خریداری کرده است. در حال حاضر، میکرواستراتژی تقریباً ۰.۷۵ درصد از کل عرضه در گردش بیت کوین را کنترل می‌کند.

همچنین سهام میکرواستراتژی از رویداد هاوینگ بیت‌کوین که در آینده رخ می‌دهد، نیز تاثیر خواهد پذیرفت. این رویداد که تقریباً هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد، نرخ ایجاد بیت‌کوین‌های جدید و پاداش ماینرها را برای تایید تراکنش‌ها کاهش می‌دهد. مکانیزم هاوینگ برای کنترل تورم و محدود کردن عرضه بیت کوین در گردش طراحی شده است و می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت آن داشته باشد.

با توجه به ارتباط قوی بین قیمت سهام میکرواستراتژی و قیمت بیت‌کوین که تقریباً ۹۰ درصد است، تحلیلگران برنبرگ پیش‌بینی می‌کنند که سهام میکرواستراتژی همراه با بیت‌ کوین رشد خواهد کرد. این پیش‌بینی آینده‌ای مثبت را برای این شرکت در پی دارد، زیرا در مسیر پر فراز و نشیب و همیشه در حال تکامل سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال حرکت می‌کند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.