خبر جدید از پروژه ریال دیجیتال

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان ، مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: ریال دیجیتال پروژه مهم بانک مرکزی و در حال پیش روی است به امید خدا به‌زودی فاز آزمایشی را به این سمت خواهیم برد که بانک‌های بیشتری در آن باشند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: فکر می‌کنم ۵ تا ۶ بانک عملیاتی خواهند شد یعنی بانک‌های ما از ۳ به ۸ بانک افزایش پیدا می‌کند موارد قانونی هم خداروشکر در قانون جدید حل شده است. به امید خدا مشکل خاصی نیست و پروژه جلو می‌رود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که کدام بانک‌ها به سه بانک اضافه خواهند شد؟ عنوان کرد: بانک رفاه و پست بانک از جمله این بانک‌ها هستند که اضافه خواهند شد.

پیش از این محمدرضا مانی یکتا مدیر اداره نظام پرداخت بانک مرکزی گفته بود: سه بانک متصل به زیر ساخت ریال دیجیتال ملی، ملت و تجارت هستند. ریال دیجیتال خود ریال است یعنی دقیقا ذات ریال را دارد پشتوانه اسکناس بانک مرکزی و حاکمیت پولی کشور است ریال دیجیتال هم دقیقا همان اسکناس است فقط به‌جای اینکه کاغذ آن منتشر شود به شکل کاملا الکترونیکی ارائه می‌شود.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.