بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز

به گزارش خبرگزاری اقتصاد جوان «میکائیل باقری» با اشاره به آغاز فرایند برگزاری بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز اظهار داشت: فراخوان بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با عنوان “نماز ، مدرسه ، دانشگاه ، خانواده و معلمان آینده” منتشر شده است.

وی به موضوعات فراخوان اشاره و بیان کرد: نقش معلم در پیوند نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و مسجد؛ جایگاه معلم در تبیین ارائه الگوهای برتر نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و مسجد؛ تجربه زیسته معلمان در توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز؛ ظرفیت فناوری و فضای مجازی در پیوند نماز، مدرسه،  دانشگاه، خانواده و مسجد؛ نقش ساحت زیبا شناختی در فراخوان است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز تسهیل پیوند نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و مسجد را مهم ترین مباحثی دانست که حول آن کار می شود و گفت: چگونگی پیوند نماز با عناصر برنامه درسی تربیت معلم؛ نقش بصیرت و تدبر در عمق بخشی به پیوند نماز با ارکان مدرسه، دانشگاه، خانواده و مسجد؛ معلم، مدرسه، خانواده و تربیت اجتماعی؛ نقش دانشگاه فرهنگیان در احیای تفکر دینی و ترویج معارف نماز در بین آینده سازان انقلاب اسلامی؛ نقش استادان و مدیران و معلمان و مربیان امور تربیتی در تحقق پیوند نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و مسجد؛ ایده های عملی در شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز در مدارس و مساجد؛ الگوهای خلاقانه در ایجاد همگرایی و تعامل بین مدرسه، خانواده و مسجد از دیگر موضوعات این فراخوان می باشد.

باقری با بیان تجربه حضور روحانی مساجد و نهادها در مدارس همجوار و جذب دانش آموزان و خانواده آنان به مسجد خاطرنشان کرد: بازشناسی تجربه های مؤفق متولیان مدرسه و مسجد در پیوند خانه ، مدرسه و مسجد و آموزش معارف نماز؛ الزامات و بایسته های دانشی و بینشی ورود مبلغین و روحانیون به مدرسه؛ تاملی درجایگاه پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در شناخت عوامل فرهنگی و اجتماعی اقبال و ادبار نسل نو نسبت به اقامه نماز و راهکارها؛ شیوه های همگرایی مدیران و مربیان امور تربیتی مدارس و انجمن های اولیاء و مربیان و امامان جماعت مساجد در پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد نیز از دیگر موضوعات فراخوان این اجلاس به شمار می آید.

وی ادامه داد: الگوهای مؤفق هیئت های اندیشه ورز و شوراهای نماز و انجمن اولیاء و مربیان مدارس؛ ایده ها و الگوهای مؤفق برای رونق نماز جماعت مدارس و دانشگاه ها توسط دانش آموزان و دانشجویان؛ الگوهای مؤفق در پیوند نماز، مدرسه، دانشگاه ، خانواده و مسجد در ایران و کشورهای اسلامی؛ نقش استانداران و فرمانداران به عنوان روسای شوراهای اقامه نماز در حمایت از گسترش فرهنگ و معارف نماز در مدارس  و مراکز علمی کشور نیز از دیگر موضوعات محسوب می شود که در این فراخوان به آنان توجه شده است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز قالب های شرکت در این اجلاس را ایده، تجربه و مقاله اعلام و یادآور شد: علاقه مندان تا ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ می توانند با ارسال آثار خود در این اجلاس شرکت کنند.
باقری افزود: نحوه ثبت نام و ارسال آثار از طریق پایگاه http://www.noor.namaz.ir است و اطلاعات تکمیلی و شرایط عمومی و اختصاصی در سامانه ثبت نام و ارسال آثار قابل مشاهده است.
وی زمان اعلام نتایج را اول بهمن ماه عنوان کرده و گفت: به ۱۲۸ نفر از برگزیدگان، لوح تقدیر و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و هدایای ارزنده معنوی تقدیم خواهد شد.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.