بیش از ۱۰ درصد کانون های فرهنگی تربیتی آموزش وپرورش کشور در استان فارس قرار دارد

به گزارش خبر گزاری اقتصاد جوان نیوز : معاونت پرورشی و فرهنگی، عباس مهاجر در آئین کشوری گرامیداشت سی و سومین سالروز تأسیس و هفته کانون های فرهنگی تربیتی در کانون فرهنگی تربیتی حضرت سمیه ناحیه چهار شیراز با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در این آئین، اظهار کرد:  در این برنامه مبانی تربیتی با استفاده از آموزه‌های قرآنی و دینی به زیبایی ارایه شد.

وی افزود: کسانی هستند که تلاش دارند مبانی لیبرالی را جایگزین مبانی اسلامی کنند و تحت عناوین مختلف این برنامه ها وارد مدارس شود. اگر در جامعه نقش خانواده کم رنگ شود هوای جامعه آلوده خواهد شد لذا باید قدر و منزلت خانواده را بدانیم.

مهاجر تصریح کرد: حضرت امام (ره)، انقلاب اسلامی را به ما هدیه داد باید قدر آن را بدانیم اگر این اتفاق نمی افتد امروز مبانی تربیتی ما اسلامی نبود و معلوم نبود جامعه ما در چه وضعیتی قرار داشت.

وی بر پیوند آموزش با خانواده تاکید و عنوان کرد: اگر تربیت بچه ها بر اساس مبانی اسلامی صورت نگیرد مبانی غیر اسلامی جایگزین آن خواهد شد و این برای جامعه خطرناک خواهد بود.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: یکی از مهمترین ابزارهای آموزش، «هنر» است لذا باید تلاش کنیم محتواهای درسی را در قالب هنر به دانش آموزان عرضه کنیم.

وی بر بهره وری بیشتر از فضای کانون ها تاکید و عنوان کرد: بچه دانش آموزان عضو کانون ها، شادی و نشاط را در قالب هنر به جامعه تزریق می کنند.

مهاجر خاطرنشان کرد: در آموزش وپرورش رسمی کمک کنید هنر در کلاس درس ومحتواها وارد شود و در آموزش و پرورش غیر رسمی باید کانون های فرهنگی تربیتی تقویت شوند زیرا زمینه شکوفایی استعداد دانش آموزان در کانون های فرهنگی تربیتی مهیاست.

وی ادامه داد: در سطح کشور در مجموع ۱۱۸۰ کانون فرهنگی تربیتی وجود دارد که بیش از ۱۰ درصد آن در استان فارس قرار دارد و این استان در این زمینه پیشرو است.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح تحولی کانون ها را از برخی کانون ها در سطح کشور آغاز کردیم و ۲۰ کانون مجری طرح تحولی «امید فردا » در استان فارس قرار دارند. شایان ذکر است در بخشی دیگر از این برنامه، آئین رونمایی از طرح کارینو یا جشنواره دستاوردهای فرهنگی هنری کانون ها برگزار و از مدیران کانون های فرهنگی تربیتی و کانون ها مجری طرح تحولی «امید فردا» در استان فارس تجلیل شد

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.