تداوم بارش‌ها در اغلب استان‌ها / نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور

صادق ضیاییان ، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز دوشنبه (۵ دی) در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و برخی مناطق خراسان رضوی بارش باران و در ارتفاعات البرز و مناطق سردسیر بارش برف ادامه خواهد داشت و دریای خزر مواج است. در شرق هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان نیز افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: برای فردا سه شنبه (۶ دی) نیز بارش‌ها در گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه می‌یابد و علاوه بر این با نفوذ تدریجی سامانه بارشی از جنوب کشور در خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، فارس، اصفهان، غرب استان‌های یزد و کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. در این روز در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و دریا متلاطم است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، چهارشنبه (۷ دی) نیز بارش در نوار شمالی کاهش می‌یابد و در سایر مناطق ذکر شده بارش ادامه خواهد داشت. در این روز علاوه بر خلیج فارس در دریای عمان نیز رگبارو رعد و برق رخ می‌دهد و دریای عمان نیز متلاطم است و به‌تدریج در اوایل شب سامانه بارشی از جنوب شرق کشور خارج می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه (۸ دی) نیز در برخی مناطق کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش پراکنده رخ می‌دهد. همچنین با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل دریای خزر بارش و کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می‌شود. همچنین طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

ضیاییان گفت:برای جمعه (۹ دی) هم در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز غربی بارش برف و باران و در گیلان و مازندران بارش باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی روزهای پنجشنبه و جمعه غرب دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۶ دی ) قسمتی ابری و همراه با غبار صبحگاهی و به‌تدریج افزایش ابر و گاهی وزش باد ملایم با  احتمال بارش پراکنده در شب با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ و روز چهارشنبه ( ۷ دی‌ )نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۵ و ۶ دی) نیز بندرعباس با دمای ۲۴ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۷- درجه سردترین مرکز استان کشور است.

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.