تعامل 8 میلیارد دلاری باینانس با ایران در خرید و فروش ارز مجازی

آمارهای داد و ستد ارزهای مجازی حاکی از آن است که کارگزاری باینانس علیرغم تحریم‌های آمریکا برای قطع دسترسی ایران به بازارهای مالی جهانی، از سال 2018 تاکنون 8 میلیارد دلار ارز مجازی برای کاربران ایرانی از طریق یک شرکت بزرگ کارگزاری در کشورمان جابجا کرده است.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات چِینالیسیس آمریکاکه در حوزه فنآوری بلاک‌چین فعالیت می‌کند، باینانس و یک شرکت بزرگ کارگزاری ارز مجازی ایرانی، از سال 2018، 7.8 میلیارد دلار تراکنش مالی داشته است.

شرکت ایرانی مذکور در وبسایت خود چگونگی دور زدن تحریم‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه داده است. البته سه چهارم پول‌های جابجا شده کاربران ایرانی در باینانس مربوط به ارز مجازی کم سود ترون بوده که به کاربران اجازه می‌داده تا هویت خود را مخفی نگه دارند.

شرکت ایرانی طی یک پست که سال گذشته منتشر کرد از کاربران خود خواست تا از ترون استفاده کنند تا امکان پنهان ماندن هویت آنها و جلوگیری از به خطر افتادن دارایی‌ها آنها در سایه تحریم‌ها فراهم شود.

در حالی گزارش این اقدامات باینانس منتشر می‌شود که وزارت دادگستری آمریکا در حال تحقیق درباره نقض قوانین مربوط به پولشویی از سوی باینانس است. این شرکت یکی از پیشتازان صنعت یک تریلیون دلاری ارز مجازی در جهان است. تعاملات باینانس در ایران این شرکت را در معرض اقدامات تنبیهی آمریکا قرار می‌دهد.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.