حل نکردن برخی مشکلات زمینه سوء استفاده دشمن را به وجود می‌آورد

به گزارش اقتصاد جوان نیوز ، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، امشب پنج شنبه ۱۹ آبان در شورای اداری خراسان جنوبی با اشاره به سفر به استان خراسان جنوبی و دیدارهای انجام شده در این سفر، اظهار کرد: امروز ساعات بسیار خوبی در جمع دانشجویان، کارآفرینان، اقشار مختلف مردم و در بین کارکنان دستگاه قضار در خراسان جنوبی سپری کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید ببینیم چه اندازه از فرصت خدمت به مردم برای حل مشکلات استفاده کرده‌ایم، افزود: ما هر زمان نیاز به حضور مردم داشتیم، آنان بی ادعا پای کار انقلاب آمدند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه مردم در ۱۳ آبان نیز حماسه آفریدند، تصریح کرد: امروز نوبت ما مسئولان است که در راستای خدمت رسانی به مردم قدم برداریم و دراین زمینه مسئولیت سنگینی بر عهده ما است.

وی با بیان اینکه حل برخی از مشکلات نیاز به اعتبار و بودجه و تعدادی نیاز به پیگیری مستمر دارد، اظهار کرد: هر موضوع و مسئله که امکان رفع شدن دارد باید با تلاش بی وقفه در راستای حل آن بکوشیم.

محسنی اژه‌ای با تأکید بر رفع مشکلات وموانع کسب و کارها و حمایت از سرمایه گذاری و واحد تولیدی، بیان کرد: در قوه قضائیه از هر اقدامی که مطابق قانون در راستای حمایت از تولید و سرمایه گذاری نیاز باشد به هیچ وجه فروگذار نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر از امر تولید و اشتغال زایی برای جوانان حمایت کنیم بی شک آسیب‌هایی چون اعتیاد و فروش مواد مخدر کاهش خواهد یافت، ادامه داد: باید از ابزارهای نوین برای تبیین حقایق و روشنگری استفاده کنیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مسائل فرهنگی یکی از موضوعات مهم و اولویت دار در کشور ما است چرا که دشمن و استکبار در این زمینه سرمایه گذاری کرده است، افزود: ممکن است خشکسالی‌های خراسان جنوبی همچنان ادامه داشته باشد و از این نظر باید در شیوه مصرف آب و مسائل مرتبط با آن دقت نظر لازم را داشته باشیم.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: در بسیاری از روستاهایی که تبدیل به شهر شده‌اند،مردم سند رسمی تفکیک شده ندارند و از این نظر برای انتقال زمین و ساخت و ساز با مشکلاتی رو به رو هستند که برای حل این مشکل در بخشی، دادگستری کمک کرده است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: به نظر می‌رسد این کمک‌ها کفایت لازم را نداشته است و اگر در این موضوع یک نظر جمعی بین مدیران و مسئولان و نخبگان حاصل شود در مرکز و تهران نیز مخالفتی نخواهند شد.

محسنی اژه‌ای گفت: مردم یک سلسله انتظارات و توقعات از قوه قضائیه به ویژه در مسائل اخیر از جمله در برخورد با اغتشاشگران دارند، اما قبل از اغتشاشات اخیر تصمیم گرفتیم در هر مسئله‌ای چون فساد به دور احساسات و با برخورد با ریشه‌ها عمل کنیم.

وی تصریح کرد: در برخورد با فساد باید به سراغ سر منشاء ها و ریشه‌ها برویم و در زمینه اغتشاشات نیز با کمک دستگاه‌های امنیتی به سراغ عوامل و مسببین اصلی خواهیم رفت.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر روشنگری برای مردم، بیان کرد: منتقد هیچ‌گاه پرچم کشور را به آتش نمی‌کشد و جان مردم و نیروهای انتطامی را به خطر نمی‌اندازد؛ از این جهت همچنان بر تفکیک آشوبگران و منتقدان و معترضان اشاره می‌کنیم.

وی یادآور شد: بر اساس قانون با عوامل و مسببین اصلی آشوب‌های اخیر برخورد قاطع خواهیم داشت و اگر در مورد افرادی امکان بهره مندی از رأفت و تخفیف مجازات طبق انصاف و عدالت داشته باشیم، انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.