• امروز : پنج شنبه - ۱۰ آذر - ۱۴۰۱
0

دلیل متصل نشدن بانک‌های دولتی به پنجره خدمات هوشمند

  • کد خبر : 2133
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۷:۵۷
دلیل متصل نشدن بانک‌های دولتی به پنجره خدمات هوشمند
رئیس مرکز فناوری اطلاعات هوشمند وزارت اقتصاد گفت: به‌جهت حساسیتی که در خدمات بانک های دولتی وجود دارد مقرر شده تنها یک بانک به صورت آزمایشی خدمات خود را به پنجره هوشمند متصل کند که در صورت موفقیت سایر بانک ها هم متصل شوند.

تقوایی نجیب گفت: سازمان فروش اموال تملیکی خدمتی که ارائه می کند به واسطه سازمان تدارک ایران است و درگاه مستقلی ندارد و بنابراین سامانه به پنجره خدمات دولت هوشمند متصل و در حال ارائه خدمات است‌.

دلیل متصل نشدن بانک‌های دولتی به پنجره خدمات هوشمند

به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات هوشمند وزارت اقتصاد، در وزارت اقتصاد این حکم قانونی اجرایی شده و بسیاری از سازمان ها از جمله امور مالیاتی، بیمه مرکزی و گمرک و خود مجموعه وزارت اقتصاد به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند.

او گفت:در سازمان سرمایه گذاری خارجی با توجه به آنکه مخاطبان آن اتباع خارجی است و بسیاری از آنها در خارج از ایران قرار دارند، باید مسیر ارائه کد از طریق ایمیل باشد و زبان این سامانه به جز فارسی هم طراحی شود که هم اکنون در حال بررسی است‌ و اعلام شده تا یک ماه آینده بررسی شود.

تقوایی نجیب گفت: در حوزه بانک های دولتی هم با توجه به حساسیتی که در ارائه خدمات و نظام پولی و بانکی وجود دارد اعلام شد در یکی دز بانک ها از جمله پست بانک عملیات اتصال به صورت نمونه انجام شود و در صورت موفقيت سایر بانک ها این برنامه انجام گیرد.

او می گوید: براساس نامه نگاری با وزارت ارتباطات، اعلام شد که فهرست بانک ها گنجانده نشود و در نهایت با توافق مجدد ی که انجام شد تا مهلت قانونی دیگر و انجام عملیات موفق پست بانک در پنجره ملی خدمات هوشمند این فرآیند در آینده نزدیک در سایر بانک ها هم انجام شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadejavannews.ir/?p=2133

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.