رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شكوفایی: بانک ملی ایران در حمایت از شرکت های دانش بنیان، پیشرو است

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، علی وحدت در این مراسم که سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، عباس حسینی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، تعدادی از نمایندگان مجلس و اعضای هیات مدیره و هیات عامل بانک ملی ایران حضور داشتند، گفت: نظام بانکی تا کنون 150 هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان اعطا کرده است و بیش از 100 هزار میلیارد ریال ضمانت نامه صادر کرده است.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان اعتبار خود نزد بانک ها را به شدت تقویت کرده اند به گونه ای که حتی یک فقره از ضمانت نامه هایی که بانک ها برای شرکت های دانش بنیان صادر کرده اند، نکول نشده است و حتی پرداخت اقساط یک فقره از تسهیلات این شرکت ها نیز سررسید گذشته نشده است.

وحدت تاکید کرد: نسبت مطالبات غیر جاری از کل تسهیلات  پرداختی (NPL)  صندوق نوآوری در طرح های پر ریسک نیم درصد است.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شكوفایی ریاست جمهوری با قدردانی از اقدامات ابوالفضل نجارزاده سرپرست بانک ملی ایران، ادامه داد: با تلاش این بانک در تحقق تبصره 16 شرکت های دانش بنیان تا سقف 10 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت می کنند، صندوق های پژوهش و فناوری نیز تا سقف 250 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه می گیرند. این صندوق ها موظف هستند تا این مبالغ را به صورت غیر مستقیم به شرکت های فناوری که در پارک های علم و فناوری فعالیت دارند، در قالب تسهیلات پرداخت کنند.

وحدت ادامه داد: بانک ملی ایران جایگاه مهمی در نظام بانکی کشور دارد و تحقق این اقدام از سوی بانک ملی ایران تاثیرات بسیار مهمی در رشد و گسترش شرکت های دانش بنیان بر جا می گذارد.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.