سبقت تعداد تراکنش‌های روزانه ریپل از اتریوم‌ و بیت کوین

 به‌دنبال برد ریپل در بخشی از پرونده حقوقی این شرکت رمزارزی در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، معاملات این شبکه روند صعودی داشته است، به‌طوریکه تعداد تراکنش‌های روزانه شبکه ریپل از اتریوم که مطرح‌ترین شبکه رمزارزی است، پیشی گرفته است.

تعداد تراکنش‌های روانه ریپل

با وجود اینکه تعداد تراکنش‌های ریپل در پایان ماه جولای روند کاهشی پیدا کرده بود، تعداد معاملات با آغاز ماه آگوست افزایش پیدا کردند. بر اساس داده‌های قیمتی، مجموع معاملات روزانه ریپل لجر از ابتدای ماه آگوست، ‌به‌صورت روزانه بیش از یک میلیون بوده است. با این افزایش، معاملات روزانه این شبکه از شبکه‌های دیگر بلاکچین مانند اتریوم و بیت‌کوین پیشی گرفته است، چرا‌که مجموع تراکنش‌های روزانه این دو شبکه، پایین‌تر از یک میلیون تراکنش بوده‌اند.

ریپل
پیشی گرفتن تراکنش‌های روزانه ریپل از اتریوم (منبع: BitInfoCharts)

دوم آگوست، بهترین روز از لحاظ تعداد معاملات برای ریپل بوده است، به‌طوریکه تعداد معاملات این شبکه بیش از ۱.۳ میلیون تراکنش‌ گذاشته است. در همین روز تعداد تراکنش‌های اتریوم و بیت‌کوین به‌ترتیب معادل ۱.۳ میلیون و ۳۹۰ هزار بوده است.

تعداد تراکنش‌های ریپل در ماه جولای با کاهش شدیدی مواجه شده بود. از آن پس، ریپل موفق به جبران این کاهش شد و تاکنون روند صعودی تعداد‌های تراکنش‌های خود را حفظ کرده است. بر اساس داده‌های فعلی، شبکه ریپل در روز سه‌شنبه، نهم آگوست بیش از ۱/۱۱۷۳ میلیون تراکنش‌ را به‌اتمام رسانده است. این رقم، دو برابر تعداد تراکنش‌های ۶۱۲ هزارتایی در ۲۹ جولای بوده است.

حجم تراکنش‌های ریپل

با بوجود افزایش تعداد تراکنش‌های این شبکه، ریپل هنوز از لحاظ حجم معاملات پایین‌تر از بیت‌کوین و اتریوم قرار دارد. داده‌هایکوین‌مارکت‌کپ نشان می‌دهد که حجم معاملات بیت‌کوین در روز‌ گذشته معادل ۱۴ میلیارد، اتریوم معادل ۴.۲ میلیارد دلار بوده است. حجم معاملات ریپل برابر با ۱.۷ میلیارد دلار ثبت شده است.

پس از برد ریپل در دادگاه علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، قیمت این رمزارز رشد قابل توجهی داشت، به‌طوریکه قیمت آن  با افزایش ۷۲ درصدی از ۰.۴۷ به ۰.۸۱ دلار در سیزدهم جولای، رسید. قیمت این توکن در ماه آگوست روند ثابتی قیمتی را حفظ کرده است.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.