سپاهان، استقلال و پرسپولیس؛ مسیر قهرمانی کدام تیم سخت‌تر است؟

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، رقابت برای قهرمانی در فصل بیست و دوم لیگ برتر ایران به اوج حساسیت رسیده است. شکست سپاهان در تبریز برابر تراکتور، تنور رقابت برای قهرمانی در لیگ را حسابی داغ کرد و سه تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس میلی‌متری به دنبال رسیدن به قهرمانی هستند. 

۵ بازی و ۱۵ امتیاز ممکن باقی مانده و بررسی خواهیم کرد که چه تیمی شانس بیشتری برای قهرمانی در لیگ برتر دارد.

سپاهان

بعد از یک دهه ناکامی، شاگردان مورایس امسال نزدیک‌تر از هر تیمی به قهرمانی هستند. طلایی‌پوشان سپاهان با توقف بد موقع خود مقابل تراکتور و حذف از جام حذفی، به دنبال یک پایان خوش در یک فصل پر فراز و نشیب هستند. جدول لیگ برتر نشان می‌دهد سرنوشت سپاهان در دستان خودش است و علاوه بر صدرنشینی به لطف تفاضل گل، در دیدارهای رو در رو با استقلال و پرسپولیس هم دست برتر را دارد.

۵ بازی باقی مانده سپاهان

سپاهان – مس رفسنجان / ۲۶ فروردین

سپاهان – ملوان / ۴ اردیبهشت

نفت مسجدسلیمان – سپاهان / ۱۵ اردیبهشت

سپاهان – پیکان / ۲۲ اردیبهشت

مس کرمان – سپاهان / ۲۸ اردیبهشت

سپاهان در ۳ بازی از ۵ بازی باقی مانده میزبان است و به نظر بازی‌های آسان‌تری روی کاغذ نسبت به بقیه تیم‌ها دارد. زردپوشان اصفهانی یک دیدار نیز با نفت مسجدسلیمان دارند که ممکن است تا آن موقع سقوطش به دسته یک قطعی شده باشد. با در نظر گرفتن جدول فعلی لیگ برتر، تنها یک بازی سپاهان با تیمی است که بیت ۱۰ تیم اول لیگ قرار دارد و ۴ بازی دیگر این تیم با تیم هایی است که در رده های پایین قرار دارند. 

سپاهان آخرین بار ۷ فصل پیش بود که با هدایت حسین فرکی توانست قهرمانی در لیگ برتر را به دست بیاورد. بعد از آن قهرمانی سپاهان چنین عملکردی در لیگ برتر داشته است:

فصل ۹۵–۱۳۹۴: یازدهم

فصل ۹۶–۱۳۹۵: پنجم 

فصل ۹۷–۱۳۹۶: چهاردهم

فصل ۹۸–۱۳۹۷: دوم

فصل ۹۹–۱۳۹۸: پنجم 

فصل ۱۴۰۰–۱۳۹۹: دوم

فصل ۰۱–۱۴۰۰: سوم

نتایج سپاهان در ۵ هفته پایانی دور رفت لیگ برتر

مس رفسنجان  ۰ – ۰ سپاهان

ملوان ۰ – ۰ سپاهان

نفت مسجدسلیمان ۰ – ۴ سپاهان

پیکان  ۱ – ۰ سپاهان

مس کرمان ۰  – ۲ سپاهان

استقلال

استقلال هم امتیاز با سپاهان و به دلیل تفاضل گل در رده دوم لیگ برتر قرار دارد. البته در صورتی که تیم‌ها در هفته پایانی هم‌امتیاز شوند، برای تعیین قهرمان بازی رودررو ملاک خواهد بود و سپاهان وضعیت بهترین نسبت به استقلال و پرسپولیس دارد و می تواند از این امتیاز خود استفاده کند. 

شاگردان ساپینتو با وجود همه مشکلات اخیر خودشان و حذف از لیگ قهرمانان، در لیگ نتایج خوبی کسب کردند و توانستند خود را به عنوان مدعی قهرمانی نشان دهند.

۵ بازی باقی مانده استقلال

استقلال- هوادار / ۲۶ فروردین

پرسپولیس- استقلال/ ۳ اردیبهشت

استقلال- صنعت نفت آبادان/ ۱۵ اردیبهشت

مس رفسنجان- استقلال/ ۲۲ اردیبهشت

استقلال – تراکتور/ ۲۸ اردیبهشت

استقلال در ۳ بازی از ۵ بازی باقی مانده میزبان است و با توجه به اینکه داربی نیز در ورزشگاه آزادی است، عملا تنها در یک بازی خارج از تهران بازی خواهد کرد که دیدار با مس رفسنجان در کرمان خواهد بود. دیدار مستقیم با پرسپولیس می‌تواند تاثیر زیادی روی تعیین قهرمان داشته باشد و بهترین نتیجه این دیدار برای سپاهان، مساوی در داربی تهران خواهد بود.

استقلال آخرین بار  فصل پیش بود که با هدایت فرهاد مجیدی توانست قهرمانی در لیگ برتر را به دست بیاورد. قهرمانی استقلال در لیگ در شرایطی رقم خورد که این تیم بدون باخت عنوان قهرمانی را به دست آورد تا صاحب یک رکورد تاریخی در لیگ برتر ایران شود.

نتایج استقلال در ۵ هفته پایانی دور رفت لیگ برتر

هوادار  ۰ – ۱ استقلال

 استقلال ۲ – ۲ پرسپولیس 

صنعت نفت آبادان ۰ – ۱ استقلال  

استقلال ۰- ۰ مس رفسنجان

تراکتور ۲ – ۰ استقلال  

پرسپولیس

پرسپولیس اکنون شاید حسرت باخت خانگی به هوادار را بیش از پیش بخورد. سرخ پوشان که هفته‌ها در صدر جدول لیگ برتر بودند، بعد از باخت برابر هوادار و سپاهان اکنون عقب افتادند و یک امتیاز تا صدر جدول فاصله دارند. قهرمان ۵ دوره از ۶ دوره اخیر لیگ برتر ایران یک بازی رودررو با استقلال دارد که اهمیت زیادی دارد و باید دید می‌توانند قهرمانی را به دست بیاورند یا خیر.

۵ بازی باقی مانده پرسپولیس

مس کرمان- پرسپولیس/ ۲۵ فروردین

پرسپولیس- استقلال/ ۳ اردیبهشت

پیکان – پرسپولیس/ ۱۶ اردیبهشت

پرسپولیس- گل گهر/ ۲۲ اردیبهشت

نساجی – پرسپولیس/ ۲۸ اردیبهشت

پرسپولیس برخلاف دو تیم دیگر، تنها دو دیدار خانگی دارد. البته اگر بازی با پیکان را که در تهران فاکتور بگیریم، پرسپولیس تنها دو دیدار خارج از تهران دارد و باید در کرمان و مازندران بازی کند. نباید فراموش کرد که پرسپولیس و استقلال هنگام این رقابت‌ها در جام حذفی نیز باید برابر حریفان خودشان بازی کنند ولی سپاهان بازی نخواهد داشت و این نکته می تواند به سود تیم اصفهانی باشد. پرسپولیس در جام حذفی باید به دیدار گل گهر برود که در ورزشگاه آزادی خواهد بود و استقلال با پارس جنوبی جم بازی خواهد کرد. 

نتایج پرسپولیس در ۵ هفته پایانی دور رفت لیگ برتر

پرسپولیس ۱ -۰  مس کرمان 

استقلال ۲- ۲ پرسپولیس

پرسپولیس ۰ – ۰ پیکان  

گل گهر ۰ – ۲ پرسپولیس

پرسپولیس ۵- ۱ نساجی

جدول لیگ برتر ۵ بازی مانده به پایان لیگ برتر

۱- سپاهان – ۵۲ امتیاز / تفاضل ۲۲+

۲ – استقلال ۵۲ امتیاز / تفاضل ۱۹+

۳ – پرسپولیس ۵۱ امتیاز

جدول لیگ برتر با احتساب تکرار نتایج دیدارهای رفت ۳ تیم مدعی قهرمانی

۱- پرسپولیس – ۶۲ امتیاز

۲- سپاهان – ۶۰ امتیاز

۳- استقلال – ۶۰ امتیاز

اگر نتایج دیدارهای رفت در ۵ بازی باقی مانده تکرار شود دو تیم استقلال و سپاهان ۸ امتیاز خواهند گرفت و پرسپولیس ۱۱ امتیاز می‌گیرد و می‌تواند عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. چیزی که مشخص است هر ۳ تیم، ۵ فینال حساس پیش رو دارند و باید تمام تلاش خودشان را بکنند تا حداکثر امتیاز را از این دیدارها به دست بیاورند. 

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.