قیمت ارزهای دیجیتال ممکن است به صفر برسد

کریستوفر جی والر، فرماندار فدرال رزرو، روز پنجشنبه در کنفرانس مرکز وابستگی متقابل جهانی در مورد “پول دیجیتال، امور مالی غیرمتمرکز و معمای ارزهای دیجیتال” در مورد خطر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هشدار داد.

او در این کنفرانس گفت:«برای من، یک دارایی رمزنگاری چیزی بیش از یک دارایی سوداگرانه نیست. اگر مردم باور داشته باشند که دیگران آن را در آینده با قیمت بیشتر از آن‌ها می‌خرند، امروز با قیمت مثبت معامله می شود. اگر نه، قیمت آن به صفر خواهد رسید.»

وی افزود: اگر مردم می خواهند چنین دارایی را در اختیار داشته باشند، به دنبال آن بروند. من این کار را نمی‌کنم.

با این حال، رئیس فدرال رزرو هشدار داد: اگر دارایی‌های کریپتو می‌خرید، قیمت آن زمانی به صفر می‌رسد و لطفا تعجب نکنید و از مالیات‌دهندگان انتظار نداشته باشید که ضررهای شما را جبران کنند.

والر خاطرنشان کرد: چند شرکت برجسته مرتبط با ارزهای دیجیتال از جمله پلتفرم‌های پرداخت، صرافی‌ها، وام‌دهندگان رمزارز و صندوق‌های تامینی برای ورشکستگی اقدام کرده‌اند.

رئیس فدرال رزرو نگرانی‌های خود را در مورد بانک‌ها و سایر واسطه‌های مالی درگیر در فعالیت‌های رمزنگاری «که خطر تقلب و کلاهبرداری، عدم قطعیت‌های قانونی و افشاگری‌های مالی نادرست و گمراه‌کننده را ایجاد می‌کند» ابراز کرد.

او تأکید کرد که بانک‌هایی که به فعالیت‌های رمزنگاری فکر می‌کنند باید الزامات «مشتری خود را بشناسید» و «قوانین ضد پولشویی» را رعایت کنند.

این مقام فدرال رزرو همچنین نسبت به ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) بدبین است. اکتبر گذشته، او گفت که از طرفداران زیاد فدرال رزرو برای صدور دلار دیجیتال نیست، اما آماده است کسی او را متقاعد کند که “این چیزی است که واقعاً ارزشمند است.”

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.