قیمت دلار تا کجا بالا می‌رود؟/ پیش‌بینی روند دلار در روزهای آینده

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، قیمت دلار از هفته گذشته وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد. کارشناسان اقتصادی معتقدند نرخ ارز فعلا در همین محدوده باقی می‌ماند. اما از نیمه دوم سال به بعد احتمال افزایش قیمت‌ها در این بازار وجود دارد. چون از نیمه دوم سال کسری بودجه خود را نشان می‌دهد و این کسری بودجه به افزایش قیمت دلار  منجر می‌شود.

اما جدا از اخبار و تحولات سیاسی، عوامل دیگری نیز در نوسان قیمتی تاثیرگذارند. کارشناسان در مورد عوامل نوسان قیمت دلار در روزهای آینده چه می‌گویند؟

پیش‌بینی قیمت دلار در روزهای آینده

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: محدوده قیمتی ۳۰ هزار و ۶۰۰ و ۷۰۰ تومان، محدوده مهمی برای دلار در کشور است. اگر این ارز نتواند این محدوده را حفظ کند، می‌توان پیش‌بینی کرد که دلار کاهشی را در روزهای آینده تجربه کرد.

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد: در حال حاضر، نقطه تعادلی دلار در بازار، همین کانال ۳۰ هزار تومان است که بازار در آن قرار دارد.

دیبا افزود: اما دلار برای کاهش قیمت، باید این منطقه ۳۰ هزار تومان را از دست بدهد که به ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان برسد. در این صورت، می‌توان شاهد دلار ۲۸ هزار تومانی در بازار نیز بود.

او گفت: البته با توجه به شرایط سیاسی کشور، احتمال حرکت دلار در بازه ۳۰ هزار تومان در روزهای آینده وجود دارد. اما اگر دلار به ۳۰ هزار و ۸۰۰ برسد، ممکن است نوسانات بیشتر شده و دلار به ۳۱ و حتی ۳۲ هزار تومان نیز برسد.

از بازار چه خبر؟

بازار دیروز چه روندی را طی کرد؟

دلار دیروز، ۲۰ شهریور در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش جزئی نسبت به روز قبل از آن، ۲۸ هزار و ۶۱۸ تومان اعلام شده است.

دلار در بازار آزاد نیز بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روز را با روند نوسانی آغاز کرد. دیروز معاملات با قیمت ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز شد. در ادامه روند نوسانی ادامه یافت و به ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. همین روند در مورد معاملات غیرقانونی فردایی نیز در جریان بود.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.