مذاکرات ایران و روسیه برای ایجاد ارز مجازی با پشتوانه طلا

پایگاه خبری ودوموستی نوشت، الکساندر براژنیکوف، مدیر اجرایی انجمن صنعت کریپتو و بلاک چین روسیه گفت، بانک مرکزی ایران و فدراسیون روسیه به عنوان ابزاری برای پرداخت در مبادلات تجارت خارجی، در حال بررسی ایجاد یک استیبل کوین (ارز مجازی) هستند.

مذاکرات ایران و روسیه برای ایجاد ارز مجازی

به گفته براژنیکوف، این ارز مجازی با پشتوانه طلا خواهد بود. این ارز مجازی در یک منطقه اقتصادی ویژه در آستاراخان جایی که روسیه شروع به پذیرش محموله های ایرانی کرده است، کار می‌کند.

آنتون تکاچف، معاون دومای روسیه که عضو کمیته سیاست اطلاعات، فناوری اطلاعات و ارتباطات این کشور نیز هست، وجود این مذاکرات را تایید کرد.

تکاچف خاطرنشان کرد، این موضوع تنها وقتی در سطح دولتی مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت که وضعیت ارزهای دیجیتال در روسیه به طور کامل تنظیم شود که این اتفاق در سال 2023 صروت خواهد گرفت.

بانک مرکزی روسیه با استفاده از ارزهای مجازی به عنوان ابزاری برای پرداخت با یک کشور مخالف است. با این حال، از استفاده از ارزهای مجازی برای پرداخت‌ها و مبادلات صادرات و واردات حمایت می‌کند.

پس از درگیری نظامی روسیه و اوکراین، مقامات اتحادیه اروپا، شرکت های اروپایی را تامین هرگونه خدمات مرتبط با ارزهای مجازی به شهروندان روس منع کرده‌اند.

استیبل کوین (stablecoin)، دارایی‌های رمزنگاری هستند که قیمت خود را با ارزش بازار دارایی‌های خارجی مانند ارز فیات یا کالا ثابت نگه می‌دارند. ارز فیات نیز نوعی ارز است که توسط دولت به عنوان ارز قانونی اعلام می‌شود، اما ارزش ذاتی یا ثابتی ندارد

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.