ملال‌آور و قابل پیش‌بینی مثل اسکار ۲۰۲۳/ یک الاغ، نهایت خلاقیت!

به گزارش اقتصاد جوان نیوز، مراسم سالانه جوایز آکادمی اسکار با مدت زمان نزدیک به چهار ساعت و با کمترین هیجان و شگفتی به کار خود پایان داد و فیلم «همه چیز همه جا به یکباره» طبق انتظار با کسب ۷ جایزه پیشتاز این رویداد نام گرفت و پس از آن نیز فیلم آلمانی «در جبهه غرب خبری نیست» ۴ جایزه دریافت کرد. 

«استیون اسپیلبرگ» با فیلم «فابلمن‌ها» و «بنشی‌های اینیشرین» ساخته «مارتین مک‌دونا» هم بدن کسب هیچ جایزه سالن دالبی‌تئاتر شهر لس آنجلس را ترک کردند. 

شاید تنها شاخه‌ای که طبق انتظارات پیش نرفت، بهترین بازیگر نقش اصلی مرد بود که به‌رغم شانس زیادی که کارشناسان برای «آستین باتلر» برای ایفای نقش «الویس پریسلی» متصور بودند، در نهایت «برندان فریزر» برای فیلم «نهنگ» این جایزه را به خانه برد. 

مراسم اسکار که در چند سال اخیر با کاهش چشمگیر مخاطبان تلویزیونی رو به رو بوده، امسال نیز با مراسمی طولانی و خسته‌کننده و بیش از ۲۰۰ دقیقه‌ای خود احتمالا رکوردی کمتر از انتظار در جذب مخاطب ثبت خواهد کرد. 

مراسم سال گذشته به سبب حواشی پیش آمده در پی سیلی «ویل اسمیت» به «کریس راک» مورد توجه بیشتری قرار گرفت اما مراسم اسکار ۲۰۲۳ که با بازگشت «جیمی کیمل» به عنوان مجری همراه بود چندان نکته غافلگیرکننده و جنجالی نداشت. حضور الاغ فیلم «بنشی‌های اینیشرین» – که یکی از شخصیت‌های این فیلم است – را روی صحنه اسکار ، تنها ابتکار برگزارکنندگان اسکار برای جلب توجه مخاطبان می‌توان دانست. 

تنها توجیه این که مراسم‌های اسکار اینقدر طولانی است و به جای حداکثر ۱.۵ ساعت در زمانی حدود چهار ساعت برگزار می‌شود، مسائل اقتصادی است. پخش تلویزیونی مراسم اسکار با پخش حدود ۶۰ تا ۷۰ آگهی تبلیغاتی ۳۰ ثانیه‌ای همراه است که متوسط هزینه هر کدام، دو میلیون دلار می‌شود.

شبکه ABC (شرکت پخش رسانه‌ای آمریکا) که به کمپانی دیزنی و پخش‌کننده رسمی جوایز سالانه آکادمی اسکار تعلق دارد، در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت به برگزاری مراسم نود و پنجمین دوره جوایز اسکار اعلام کرده بود که تمام تبلیغات تلویزیونی این مراسم پربیننده را فروخته است. 

در مراسم اسکار ۲۰۲۲ در مجموع ۱۳۹ میلیون دلار از محل ۷۰ آگهی در پخش تلویزیونی برای کمپانی دیزنی درآمدزایی داشت؛ در حالی که ۱۵.۸ میلیون دلار نیز از محل ۴۸ آگهی در پخش مراسم فرش قرمز کسب شد.

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.