مهم نیست ما را امروز نبینند/مهم نوع قضاوت ما در آینده است

یوسف بهتری سکاندار هدایت فدراسیون انجمن های ورزشهای رزمی در گفتگویی از نوع دیگر پرده از همت بلندی برداشت که به دور از نگاه نتیجه گرا در آن به زیرساخت سازی بنیادی پرداخته شده است و در این خصوص اینطور گفت: از همان ابتدا به دنبال مطرح شدن در این عرصه و استفاده ابزاری از ورزش نبوده‌ایم، استانداردهای اولیه یک فدراسیون را پایه گذاری کردیم تا بزرگترین جامعه آماری ورزش کشور پس از فوتبال بتواند به توسعه پایدار دست یابد.
بهتری ضمن تاکید بر موارد بالا افزود: در گام نخست ایجاد بانک اطلاعات، اتوماسیون اداری، صدور احکام فنی و مسابقات در قالب یک سامانه در دستور کار قرار گرفت تا امروز دیگر نیازی به رفت و آمدِ نباشد و احکام فنی و قهرمانی هنرجویان در کسری از ثانیه صادر شود.
رئیس فدراسیون انجمن های ورزشهای رزمی از دیگر خصوصیات سامانه فوق به جلوگیری از صدور احکام جعلی، معضل دیرینه هنرهای رزمی اشاره کرد و گفت علاوه بر بسته شدن راه سودجویان در این چرخه، فدراسیون دارای بانک اطلاعات بسیار دقیق شده است که می تواند به راحتی با فشار یک دکمه در هر یک از ۱۳۵ رشته تحت پوشش آمار مربیان و هنرجویان فعال در یک شهرستان دور افتاده از مرکز را به تفکیک زن و مرد سن و میزان تحصیلات ارائه دهد.
یوسف بهتری همچنین افزود: ماهیت فدراسیون انجمن های ورزشهای رزمی حمایت داخلی و بین المللی از رشته های مختلف است و در این راستا ساختارسازی داخلی و ایجاد ارتباط بین المللی رشته های تحت پوشش از دغدغه‌های اصلی مجموعه فدراسیون به شمار می‌رود هر چند با تمام این اوصاف آزادی عمل کامل به انجمن ها داده شده و نگاهی فرا تصدی گرا در این بخش داریم، استقلال انجمن های تحت پوشش لازمه شکوفایی و تبلور هر یک از این رشته ها در سطح کشور و بین‌الملل است.
وی در ادامه به نیاز استانها اشاره کرد و گفت: این یک واقعیت انکارناپذیر است که قالب بودجه و امکانات در پایتخت متمرکز شده اما توانسته ایم با اهدافی کلان سنت‌شکنی کنیم و استانها به طور جدی در این منابع سهیم شوند، به همین منظور علاوه بر راه‌اندازی اتوماسیون تجهیز هیئت ها از منظر مختلف، استانها را در تمامی درآمدهای فدراسیون سهیم کرده‌ایم و از هر درآمدی به استان های مختلف به طور یکسان پرداخت می شود.

البته تصور نکنید سبک ها، کمیته‌ها و انجمن‌ها در این بین دیده نشده اند. ساختارسازی و رسیدن به چارت سازمانی نیازمند حمایت است به همین منظور سهمی نیز برای مجموعه های تحت پوشش فدراسیون در نظر گرفته شده است.
گاهی تصور می شود فدراسیون با افزایش نرخ احکام و دوره ها این موارد را پوشش می‌دهد، باید صادقانه بگویم از سال۱۳۹۸ تعرفه های فدراسیون در راستای حمایت از ورزشکاران با توجه به نرخ تورم موجود، تغییری نکرده است.
وی در پاسخ به این سوال که با این شرایط کار بسیار سختی پیش رو دارید گفت: تامین بودجه مشکل ماست و توانستیم در این راستا از مجلس کمک گرفته و بودجه برای فدراسیون بگیریم که در ردیف بودجه قرار دارد تا این مهم رنگ واقعیت برخورد گیرد و سهم مناطق مختلف کشور از فدراسیون در سفر به استان ها دیده شود.
یوسف بهتری در ادامه به به تحقق آرزوی دیرینه ورزشکاران این فدراسیون اشاره کرد و ادامه داد: از سال ۷۹ تا به حال تنها سالن اختصاصی فدراسیون به صورت مستهلک درآمده بود و در حقیقت فاقد هرگونه کارایی بود به لطف خداوند بازسازی و تجهیز این مجموعه به عنوان کمپ تیم‌های ملی و پایگاه استعدادیابی با امکانات کامل بدنسازی و خوابگاه بسیار مناسب، انجام پذیرفت و امروز تیم های ملی ما را نسبت به سالن و خوابگاه بی نیاز ساخته است.

بهتری در بخش دیگری از این گفتگو به رویدادهای بین‌المللی و جهانی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دو سال گذشته اکثر رویدادهای دارای رنگینگ جهانی و بین المللی به تعویق افتاده و تنها رقابت‌های ورلد گیمز به میزانی آمریکا بود که با حرکت بدور از اخلاق این کشور، تیم ملی سامبو ایران موفق به اخذ ویزا نشد و ما نیز همچون دیگر رشته ها از این رویداد مهم باز ماندیم.
بهتری به فعالیت در راه توسعه بین المللی و جهانی رشته های تحت پوشش پرداخت و گفت: پس از ۱۳ سال اختلاف، امروز عضو فدراسیون جهانی آیکیدو هستیم، نماینده مستر شیپ wMc و عضو فدراسیون جهانی هنرهای رزمی immaf هستیم.

رئیس این فدراسیون در خاتمه به ساماندهی mma پرداخت و اذعان داشت: این رشته پرطرفدار به دلیل نداشتن مجوز به صورت زیرزمینی و غیرقانونی فعال بود با توجه به علاقه مندان بسیاری این رشته، توانستیم با قانونمند کردن آن فضایی سالم برای ورزشکاران به وجود بیاوریم که این مهم از دستاوردهای فدراسیون به شمار می رود.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.