پیش‌بینی بورس فردا / ورود نقدینگی در صورت احیای برجام

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، شاخص کل بورس تهران امروز دوشنبه با رشدی یکهزار و ۵۰ واحدی در محدوده یک میلیون و ۴۴۵ هزار واحدی تثبیت شد. شاخص هم وزن نیز دو هزار و ۷۵ واحد رشد را تجربه کرد و به محدوده ۴۱۰ هزار واحدی بازگشت. ارزش معاملات خرد امروز دوباره به زیر سه هزار میلیارد تومان رسید و برابر با دو هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان بود.

امروز همچنان فشار فروش در صنایع ریالی و مربوط به برجام بالا بود. برای نمونه صنعت خودرو بیشترین عرضه داشت و این موضوع در حالی است که ارزش‌گذاری بلوک خساپا انجام شده و این ارزش‌گذاری نتوانست تاثیر چندانی بگذارد. پیش از این کارشناسان بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کردند که با عرضه بلوک خودرویی‌ها این صنعت جهش رو به بالایی را تجربه کند. اما سینگال‌های ضد و نقیضی از برجام می‌رسدو به واسطه این موضوع سهامداران ترجیح دهند معاملات کمتری داشته باشند.

بر اساس گزارش نورنیوز، تناقض‌های موجود میان ادعاهای اخیر گروسی با روند مذاکرات، نشان می‌دهد که شخص مدیرکل آژانس در حد توان خود، تلاش می‌کند که از حصول توافق جلوگیری کند.

رفتارهای قبلی گروسی مانند تدوین گزارش‌های خلاف واقع درباره روند فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، سفر به سرزمین‌های اشغالی و هم‌سویی با جدی‌ترین مخالف مذاکرات یعنی رژیم صهیونیستی و پس از آن ارائه پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی به شورای حکام آژانس و اظهارات کاملا سیاسی و غیر فنی او نشان می‌دهد که این رفتارها، پیگیری مسیر سیاسی قبلی بوده و تغییری در آن ایجاد نشده است.

پیش‌بینی بورس فردا

کاویان عبداللهی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: معاملات امروز بورس، نسبتا خوب بود. اما در نیمه معاملات شاخص کل بازار سرمایه روند نزولی به خود گرفت و با وجود این روند انتظار می‌رود که در ابتدای معاملات فردا میزان عرضه‌ها کمی افزایش یابد. ولی در کل بازار متعادل است و تا پایان معاملات انتظار داریم که وضعیت بهتر شود.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی همانند ایران‌خودرو، سایپا و… در انتظار اخبار برجام هستند. صنایع خودرو، بانک و خصوصا حمل و نقل از مذاکرات نتیجه‌بخش در برجام می‌توانند سود ببرند.

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت تاکید کرد: سرمایه‌گذاران برای ورود مجدد به بورس در انتظار تعیین تکلیف مذاکرات وین هستند.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.