پیش‌بینی روند کاهشی قیمت طلا و سکه در هفته جاری

ابراهیم محمدولی در گفتگو با نبض بازار  در تحلیل وضعیت بازار طلا و جواهر در هفته گذشته، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت به دلیل تعطیلی چندروزه مناسبت‌های محرم، بازار طلا و سکه در وضعیتی تقریبا تعطیل به سر می‌برد. خرده‌فروشان در این ایام فعالیت دو سه روزه داشتند، اما از امروز شنبه ۲۲ مرداد فعالیت طلافروشان از سرگرفته خواهد شد.
نوسان‌های اندک بازار طلا و سکه با وجود نیمه‌تعطیل‌بودن بازار
وی درباره پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته جاری عنوان کرد: با وجود نیمه‌تعطیل بودن بازار طلا و سکه نوسانات رو به کاهش یا افزایش بازار وجود داشت و هر اونس طلا در بازار داخلی نوسانی در محدوده ۵ میلیون و ۹۰۰ تا ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نوسان بود.
کاهش ۶ درصدی قیمت اونس جهانی طلا در معاملات روز پنج‌شنبه
رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به رکود و توقف معاملات طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت، عنوان کرد: اونس جهانی در ابتدای هفته گذشته تغییرات و نوسان عمده‌ای نداشت، اما در روز پنج‌شنبه اونس با کاهش ۶ درصدی در بازار همراه بود که ادامه‌دار‌بودن آن بر تغییرات قیمتی طلا در هفته جاری تاثیرگذار خواهد بود.
محمدولی خاطرنشان کرد: نرخ ارز نیز اگر در هفته جاری روندی کاهشی داشته باشد پیش‌بینی می‌شود بازار طلا و جواهر در هفته جاری روندی رو به کاهش را در پیش گیرد.
سهم کمتر تقاضا بر تغییرات قیمتی طلا
وی در پاسخ به این پرسش که باتوجه به تاثیرات تقاضا بر بازار با فروکش کردن تقاضای خرید چرا این تاثیر را در نرخ طلا و سکه مشاهده نمی‌کنیم، افزود: در بازار طلا، عرضه و تقاضا تنها در صورت افزایش‌های شدید تقاضا تاثیر می‌گیرد، اما کاهش تقاضا در سطحی که اکنون وجود دارد چندان بر بازار طلا موثر نیست، اما در مورد بازار سکه تقاضا عاملی تاثیرگذار است. بانک مرکزی سکه را ضرب و عرضه می‌کند و گاهی حباب متاثیر از کمبود عرضه یا افزایش تقاضا است.
کارمزد متفاوت طلا ناشی از نوع کار و هزینه‌های تولید
رئیس اتحادیه طلاو جواهر درباره کارمزد طلا و سقف قیمتی آن بیان کرد: کارمزد طلا از یک محدوده قیمتی معین پیروی نمی‌کند بسته به نوع کار و میزان کاربری آن هزینه‌های مختلفی وجود دارد و به همین دلیل کارمزد‌های متفاوتی در بازار طلا یا جواهر دیده می‌شود. تلاش می‌شود که بتوان ساماندهی بهتری درباره کارمزد و درصد‌های آن تعیین کرد.
وی افزود: تولیدکنندگان صنف طلا وجواهر باید مسیری را طی کنند که مصرف‌کنندگان رغبت به خرید داشته باشند و این بازار بتواند از رونق بیشتری برخوردار باشد.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.