پیش‌بینی قیمت طلا و سکه / ریزش قیمت‌ها ادامه می‌یابد؟

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، این روزها، طلا و سکه در بازار داخلی بر خلاف اونس جهانی روند کاهشی دارد. در حالی که در هفته گذشته، نرخ طلا در بازارهای جهانی، حدود ۲۸ دلار رشد کرده، قیمت سکه امامی در سه روز اخیر حدود ۷۰۰ هزار تومان ریزش داشته است.

میثم رادپور، کارشناس بازارهای مالی دلیل این شرایط را، کاهش قیمت دلار و افزایش امیدواری‌ها نسبت به احیای برجام می‌داند. او در مورد اینکه آیا این روزها وقت مناسبی برای ورود به بازار طلا و سکه و سرمایه‌گذاری هست یا خیر به تجارت‌نیوز می‌گوید: اقدام به سرمایه‌گذاری بستگی به نرخ ارز تهران و اونس جهانی دارد.

همچنین محمد کشتی‌آرای، نائب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر معتقد است احتمال تداوم روند کاهشی طلا و سکه در روزهای آینده وجود دارد.

در بازار طلا و سکه چه گذشت؟

امروز در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ گرم اکنون یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۲۲۹ تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به امروز بعد از ظهر حدود دو هزار تومان و نسبت به روز گذشته، حدود ۳۴ هزار تومان کمتر است.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم ۱۵۰ هزار تومان کمتر از روز گذشته است.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند نزولی دارد و به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم ۱۰۰ هزار تومان کمتر از امروز بعد از ظهر و ۲۸۰ هزار تومان کمتر از روز  گذشته است.

تداوم فرایند کاهشی در بازار

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، کاهشی و یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود پنج هزار تومان کمتر از امروز بعد از ظهر و حدود ۱۰ هزار تومان کمتر از روز گذشته.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۱۴ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به امروز بعد از ظهر هفت هزار تومان بیشتر و نسبت به روز گذشته حدود ۲۲۰ هزار تومان کمتر است.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و ۱۳ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم حدود دو هزار تومان از امروز بعد از ظهر بیشتر و ۲۹۸ هزار تومان از روز گذشته کمتر است.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر با وجود تعطیلی بازارهای جهانی در برخی سایت‌ها افزایشی و ۱,۸۰۱٫۸۹ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازارها ارسال شده است.

دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روند نزولی داشت و در کانال ۳۰ هزار تومانی در حال کاهش قیمت بود. از روزهای پایانی هفته گذشته تا امروز، افزایش امیدواری معامله‌گران به احیای برجام و ارزپاشی بانک مرکزی، نرخ دلار را کاهشی کرده است. امروز نیز روند نزولی قیمت دلار ادامه داشت و به حدود ۳۰۱۰۰ نیز رسید. آخرین نرخ اعلامی کانال‌ها برای دلار نقدی، حدود ۳۰,۱۶۰ تومان بود. قیمت‌ها در معمالات غیرقانونی فردایی نیز روند کاهشی داشت اما ساعاتی است که افزایشی شده. البته برخی منابع معتقدند که این کانال‌ها، قیمت را بیشتر از بازار اعلام می‌کنند.

دلار توافقی نیز امروز روند کاهشی داشت و در کانال ۲۸ هزار تومان نوسان می‌کرد (هنوز در همین کانال معامله می‌شود). همچنین، دلار هرات به کانال ۲۹ هزار تومانی وارد شد. دلار توافقی و معاملات غیرقانونی فردایی برای دلار هرات، در ساعات گذشته صعودی شدند.

مطالعه بیشتر:

تداوم ریزش قیمت دلار در بازار/ دلار به ۲۷ هزار تومان می‌رسد؟

چرا روند اونس و طلای داخلی معکوس شد؟

کاهش قیمت دلار در روزهای گذشته، نرخ‌ها را در بازار طلا و سکه، با وجود روند افزایشی نرخ طلای جهانی، کاهشی کرده است.

در همین رابطه، میثم رادپور، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌‌نیوز گفت: این کاهش قیمت، به دلیل ریزش نرخ دلار و همچنین امیدواری بازار به نتایج مذاکرات وین است. می‌توان گفت اونس جهانی در حال حاضر اثر جزئی بر قیمت‌ها دارد و قیمت طلا و سکه ارتباط چندانی با اونس ندارد.

او در ادامه توضیح داد: اقدام به سرمایه‌گذاری بستگی در بازار طلا و سکه، به نرخ ارز تهران و اونس جهانی دارد. اگر وضعیت این دو بازار مناسب باشد، زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این بازار فراهم آمده است.

کاهش ۷۰۰ هزار تومانی قیمت سکه/ ریزش ادامه می‌یابد؟

محمد کشتی‌آرای، نائب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز از کاهش ۷۰۰ هزار تومانی قیمت سکه نسبت به روز پنج‌شنبه خبر داد و گفت: با روند فعلی قیمت طلا و سکه، در روزهای آینده نیز قیمت‌ها با کمی کاهش همراه خواهد شد.

او ضمن تأکید براینکه تحولات سیاسی در جهان باعث افزایش ۲۸ دلاری طلای جهانی در هفته گذشته شده است، گفت: اما خبرهای مثبت سیاسی درباره مذاکرات در داخل کشور باعث افزایش ارزش ریال شده است.

کشتی‌آرای افزود: کاهش قیمت ارز از روز شنبه در داخل کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد این درحالی‌است که در روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت ارز در بازار بودیم (تسنیم).

آخرین آخرین از مذاکرات وین

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جلسه عصر امروز این کمیسیون با اعضای تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ای کشورمان خبرداد.

زهره الهیان افزود: بررسی آخرین اخبار از روند مذاکرات و همچنین پیش نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا برای بازگشت طرف‌ها به برجام، در دستور کار جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قرار دارد (دانشجو).

تحریم‌ها رفع می‌شود؟

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: تحریم‌ها علیه ایران ممکن است به‌زودی برداشته شوند. اما در مورد تحریم‌ها علیه روسیه نمی‌شود چنین گفت. تنها بخشی از آنها مربوط به اوکراین است. غرب، خط مشی مستقل روسیه را یک چالش راهبردی می‌داند و به سختی اعمال تحریم‌ها را کنار می‌گذارد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین، پیش از این نیز در توئیتر نوشت: وزارت خارجه روسیه گفته است که طبق گفته سخنگوی اتحادیه اروپا مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین با یک حق انتخاب مواجهند. آن‌ها یا باید متن فعلی را بپذیرند یا باید بپذیرند که مذاکرات شکست خورده است. کمیسیون مشترک برجام به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا اجازه نداده که چنین اظهاراتی را مطرح کند (ایسنا)

حباب سکه چقدر بود؟

اقتصادنیوز نوشت: «قیمت سکه امروز مانند نرخ دلار آب رفت. قیمت هر قطعه سکه امامی امروز با بیش از ۲۵۰ هزار تومان کاهش در محدوده ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.

ارزش ذاتی سکه هم امروز ۱۲ میلیون و ۷۸۳ تومان بود. حباب سکه هم در محدوده ۱۱ درصد قرار داشت.»

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.