پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق آموزش و توانمندسازی امکان‌پذیر است

 محمدرضا پویا فر در دیدار با مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان و بازدید از مرکز جامع نگهداری معتادان و مرکز نگهداری کودکان کار و خیابانی در خرم‌آباد با بیان اینکه مقوله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان باید با جدیت پیگیری شود، افزود: در جهت پیشگیری و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی ضروری است  و با همکاری همه نهادها و سمن‌های مردمی و دولتی باید در این خصوص اقداماتی موثری انجام داد.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف آسیب‌های اجتماعی را باید به درستی رصد کنیم، افزود : بررسی و ریشه‌یابی انحرافات اجتماعی از اهمیّت زیادی برخوردار است، انحرافات و مسائل اجتماعی امنیت اجتماعی را سلب و مانعی برای رشد و توسعه جامعه محسوب می‌شود، بنابراین پیشگیری مهمترین درمان این معضل جامعه محسوب می‌شود.

سرپرست دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه به کودکان خیابانی و کار اشاره کرد و گفت: وضعیت خاص کودکان خیابانی سبب شده تا آنها هم در جامعه ودر محیط خانوادگی، در معرض انواع سوءاستفاده‌ها و آسیب‌ها قرار بگیرند و به انبوهی از حمایت‌ها از جمله حمایت قانونی نیازمند باشند و می‌طلبد در این زمینه اهتمام بیشتری صورت گیرد.

پویا فر به مسئله اعتیاد در جامعه کارگری نیز اشاره و اظهار کرد: پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در محیط‌های کاری در استان  موضوعی مهم و اساسی است که همواره مورد توجه مسئولین بوده و باید با توجه به رسالتی که در این زمینه در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وجود دارد همواره با پیش‌بینی و انجام برنامه‌هایی از قبیل فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم به کارگران و کارفرمایان درصدد پیشگیری و کاهش این نوع آسیب‌ها برآییم.

در ادامه این جلسه کریم خورشیدوند، مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به معضل بیکاری استان، گفت: مهمترین مسئله و معضل لرستان بیکاری به ویژه در بین جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است که یکی از دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی بیکاری در جامعه و استان است که باید در این زمینه اقدام عاجلی انجام داد.

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.