پیش بینی قیمت بیت کوین با افزایش تمرکز بازار بر CPI و PPI

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز قیمت بیت کوین و به طور کلی بازار رمز ارزها همچنان مشغول تثبیت است زیرا که سرمایه‌گذاران به دقت شاخص قیمت مصرف کننده ماه ژوئن (CPI) و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) را زیر نظر دارند. این شاخص‌های اقتصادی بینش‌های ارزشمندی را در مورد فشارهای تورمی و عملکرد کلی اقتصادی ارائه می‌دهند.

تمرکز بر شاخص‌های تورمی ماه ژوئن

به‌عقیده بسیاری از تحلیلگران بازار، در این هفته بسیاری از فعالان کریپتو بر انتشار شاخص قیمت مصرف کننده ماه ژوئن ایالات متحده (CPI) و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) تمرکز دارند و تاثیر آن را بر قیمت‌های بازار پیش بینی می‌کنند. گفتنی است، این گزارش‌ها بسیار مهم هستند زیرا می‌توانند بر تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ‌های بهره تأثیرگذار باشند.

سرمایه‌گذاران به دقت هر نشانه‌ای از افزایش تورم را که می‌تواند فدرال رزرو را به بازنگری در برنامه‌های خود برای افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره سوق دهد، رصد خواهند کرد. در شرایط تورمی تلاش بانک مرکزی بر این است که با افزایش نرخ‌های بهره تورم را کنترل کند. در شرایط فعلی، پس از توقف افزایش نرخ بهره در ماه گذشته، تغییر سناریو فدرال رزرو به سمت یک موضع تندتر به فشارهای تورمی در اقتصاد بستگی دارد.

در حالی که اقدامات فدرال رزرو به کاهش CPI از سطح 9 درصد در ماه آگوست 2022 به 4 درصد در ماه می کمک کرده است، نگرانی‌ها در مورد نقض احتمالی که می‌تواند عواقب شدیدی بر اقتصاد داشته باشد در حال افزایش است. پیش‌بینی انتشار CPI در روز چهارشنبه تا حدودی بر قیمت بیت کوین در روز سه شنبه تأثیر خواهد داشت.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

پیش بینی روند قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در حال حاضر با مقاومتی در حدود سطح 31 هزار دلار مواجه است. وجود یک کندل صعودی در بازه زمانی روزانه نشان دهنده پتانسیل قوی برای وقوع یک روند صعودی است. مقاومت اصلی نزدیک به سطح 31 هزار و 350 دلار مشاهده می‌شود و شکست موفقیت آمیز قیمت بالای این سطح می‌تواند بیت کوین را به سمت هدف بعدی آن در حدود 32 هزار و 500 دلار یا به طور بالقوه حتی بالاتر از حدود 34 هزار و 150 دلار سوق دهد.

از جنبه منفی روند، سطوح پشتیبانی فوری قیمت را می‌توان حدود 30 هزار و 300 دلار یا حدود 29 هزار و 650 دلار دانست. شکست قیمت بیت کوین به زیر سطح 29 هزار و 650 دلار ممکن است منجر به کاهش آن تا حدود 28 هزار و 650 دلار یا حتی 27 هزار و 900 دلار شود.

بنابراین از نظر تحلیلگران تکنیکالیست، نظارت دقیق بر سطح 31 هزار دلار بسیار مهم خواهد بود زیرا به عنوان نشانه‌ای برای خرید بیت کوین از سوی سرمایه‌گذاران برداشت خواهد شد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.