چقدر اسکناس و سکه دست مردم است؟

به گزارش اقتصاد جوان نیوز ، تازه‌ترین آمار بانک مرکزی از جریان اسکناس و سکه‌های رایج نشان می‌دهد که تا پایان مهر ماه سالجاری، ۱۰۵.۸ هزار میلیارد تومان اسکناس و مسکوک در گردش بوده که این رقم در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۲۵.۱ درصد رشد دارد و نسبت به پایان سال گذشته نیز ۶.۸ درصد افزایش یافته است.

از این میزان، ۹۵ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان در دست مردم در گردش است که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰.۱ درصد رشد داشته و نسبت به پایان سال گذشته با ۱۰.۶ درصد افزایش مواجه شده است.

بر این اساس، معادل ۸۶۰۰ میلیارد تومان نیز از اسکناس و سکه‌های موجود در بانک‌ها قرار دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۸ درصد کاهش داشته و در مقایسه با پایان سال گذشته نیز معادل ۲۲.۲ درصد کاهش یافته است.

اما موجودی اسکناس و سکه در بانک مرکزی به ۱۵۸۰ میلیارد تومان می‌رسد که کاهش ۰.۶ درصدی نسبت به پایان سال قبل دارد و از این موجودی اسکناس و سکه در بانک مرکزی، هر زمان که لازم باشد بنابر نیاز بازار تزریق خواهد شد.

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.