کوین‌بیس ۲۰ درصد دیگر از کارمندان خود را اخراج می‌کند

پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال کوین‌بیس Coinbase روز سه‌شنبه اعلام کرد که حدود 20 درصد دیگر از کارمندان خود را به منظور کاهش هزینه‌ها در پی سقوط بازارهای رمزارز و کاهش انتظارات برای رشد شرکت‌های فناوری، اخراج می‌کند.

کوین‌بیس ۲۰ درصد دیگر از کارمندان خود را اخراج می‌کند

این شرکت در پیامی که برای کارکنان خود فرستاد، اعلام کرد که حدود 950 نفر را اخراج خواهد کرد. این اقدام پس از اخراج حدود 1100 کارمند در ماه ژوئن، یعنی حدود یک پنجم نیروی کار این شرکت در آن زمان صورت می‌گیرد.

برایان آرمسترانگ، مدیر اجرایی کوین بیس، در این یادداشت گفت که «با نگاه به گذشته، می‌توانستیم اخراج‌های بیشتری در سال قبل داشته باشیم».

وی همچنین اشاره کرد که سقوط صرافی ارز دیجیتال  FTX، که یک آشفتگی در صنعت ارزهای دیجیتال ایجاد کرد، بر فعالیت کوین بیس تأثیر گذاشته است.

آرمسترانگ نوشت: در سال 2022، بازار ارزهای دیجیتال همراه با اقتصاد کلان و گسترده‌تر روند نزولی داشته است. ما همچنین شاهد پیامد (اقدامات) بازیگران بی‌وجدان در این صنعت بودیم و همچنان ممکن است تاثیرات بیشتری وجود داشته باشد.

بر اساس این گزارش، رکود در بازار رمز ارز بر شرکت هایی مانند کوین بیس فشار وارد کرده است که در سال 2021 تبدیل به شرکت سهامی عام شد و در طول همه گیری به سرعت گسترش یافت.

قیمت ارز بیت کوین نیز نسبت به اوج خود در سال 2021 بیش از 70 درصد کاهش یافته است.

تعدادی از شرکت‌های فناوری، از جمله آمازون، متا و سیل‌فورس نیز اخیراً از برنامه خود برای اخراج کارکنان خبر داده‌اند و بسیاری از آنها – مانند کوین‌بیس – می‌گویند که در طول فعالیت‌های اولیه در مراحل اولیه همه‌گیری کرونا، استخدام‌های بیش از حد داشته‌اند.

نرخ های بهره بالاتر، تورم شدید و سایر عواملی که از آن زمان به بعد اقتصاد را کند کردند، بسیاری از مدیران این شرکت‌ها را وادار کرد تا در برنامه های خود تجدید نظر کنند.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.