کی‌روش و داستان جدایی دستیارانش

به گزارش ایسنااقتصاد جوان نیوز ، پس از حضور کی‌روش در تیم ملی ایران مربیان زیادی در کنار او روی نیمکت تیم ملی ایران نشستند. از سیموئز و دن گاسپار تا علی کریمی و جواد نکونام، هر کدام مدتی دستیار کارلوس کی‌روش بودند و به دلایل مختلفی از تیم ملی جدا شدند. داستان‌های مختلفی در رابطه با دلیل جدایی دستیاران کی‌روش تاکنون گفته شده است که در ادامه می‌خوانید.

مجید صالح

جدایی مجید صالح این‌گونه قطعی شد که کارلوس کی‌روش تعارف را کنار گذاشت و نظرش را مستقیم به دستیار پیشین قلعه‌نویی  گفت. او به صالح گفت: ” مارکار آقاجانیان روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند و تو باید به عنوان آنالیزور روی سکوها باشی” کی‌روش حتی به صالح گفت او مامور آنالیز آرژانتین است و در زمان بازی ایران- نیجریه باید برای آنالیز آرژانتین به تماشای بازی دیگر برود. صالح در تمرینات هم چندان به بازی گرفته نشده تا او در نهایت به این نتیجه برسد که باید از کادر فنی تیم ملی کنار بکشد. حتی گفته می‌شود صالح می‌خواسته پیش از جام جهانی از اردوی اتریش به ایران برگردد.

کی‌روش و داستان جدایی دستیارانش

امید نمازی

او پس از چهار سال از تیم ملی جدا شد و کارلوس کی‌روش را دلیل جدایی‌اش مطرح کرد. کی‌روش در یک اظهار نظر جنجالی گفته بود، کار نمازی را عباس آقا (تدارکات تیم ملی) هم می‌تواند انجام دهد. امید نمازی در پاسخ به کی‌روش عنوان کرد نزدیک‌ترین شخص به سرمربی تیم ملی بود و کی‌روش حتی در تمرینات از دانش او استفاده می‌کرد. البته دلایل دیگری نیز مطرح شده بود. مثلا این‌که نمازی به دلیل حضور بهروز زنجانی که از نزدیکان مربیان سابق تیم ملی بود، از تیم ملی کنار کشید.

کی‌روش و داستان جدایی دستیارانش

دن گاسپار

دن گاسپار که به عنوان مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی در کنار کارلوس کی‌روش فعالیت می‌کرد، در تاریخ 7 شهریور 96 از کادر فنی تیم ملی کنار گذاشته شد. فدراسیون در آن مقطع اعلام کرد گاسپار پس از رفتار کاملا غیرحرفه‌ای و غیرقابل قبول در فرودگاه دبی، تصمیم گرفت که پرواز به کره جنوبی را سوار نشود و همراه اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان وارد شهر سئول نشد.

در آن مقطع نه فدراسیون توضیحی درباره دلیل اصلی این ماجرا داد نه خود گاسپار اشاره‌ای به دلیل قطع همکاری‌اش با فدراسیون داشت و تنها به گفتن این جمله بسنده کرد که به خاطر یک‌سری اختلاف‌ها با فدراسیون فوتبال، به همکاری‌اش با تیم ملی خاتمه داد.

بعد از گذشت 4 سال علی کریمی در یک اظهار نظر عنوان کرد کی‌روش به خاطر اینکه صندلی‌اش در هواپیما، کنار پنجره نبود، با گاسپار دعوا و این مربی را اخراج کرد و این وسط فدراسیون فوتبال مجبور شد مطالبات این مربی را پرداخت کند.

کی‌روش و داستان جدایی دستیارانش

آنتونیو سیموئز

سیموئز ۲ ماه بعد از پایان ۷۰ سالگی اش تصمیم گرفت از تیم ملی ایران جدا شود. او در گفت و گو با روزنامه رکورد پرده از پایان همکاری خود با تیم ملی ایران برداشت و گفت ” به دلایل شخصی تصمیم به ترک ایران گرفتم. مشکلی با کی‌روش و فدراسیون فوتبال ایران نداشتم و تنها به خاطر مسایل شخصی چنین تصمیمی گرفتم. یکی از دلایل بازگشتم به پرتغال، مرگ اوزه بیو هم بود.”

البته برخی از رسانه‌ها دلیل جدایی این مربی را مرخصی‌های زیاد عنوان کردند. اینگونه نقل می‌شود که سیموئز از کارلوس کی‌روش می‌خواهد به او مرخصی بدهد تا به پرتغال بازگردد. سرمربی تیم ملی هم به دستیار اولش می گوید به اندازه کافی مرخصی رفته و باید در تهران بماند. سیموئز پاسخ می دهد بلیت سفر به پرتغال را گرفته و یک روز بعد تهران را ترک می کند. کارلوس کی‌روش در این لحظه رو به او می‌گوید اگر تهران را ترک کردی و به پرتغال رفتی، دیگر برنگرد. سیموئز هم پس از شنیدن این جمله از سرمربی تیم ملی جدا می‌شود و یک روز بعد تهران را ترک می کند.

کی‌روش و داستان جدایی دستیارانش

علی کریمی

او 3 ماه و 5 روز دستیار کی‌روش در تیم ملی بود. دلایل مختلفی در رابطه با برکناری او مطرح شده بود. برخی رسانه‌ها اعلام کردند، او به همان دلیلی تیم ملی را ترک کرده که مجید صالح از این تیم جدا شده بود. اینگونه شنیده شد که کی‌روش به علی کریمی گفته بود در جام ملت های آسیا، او روی نیمکت تیم ملی نخواهد نشست و همین مساله باعث دلخوری شدید کریمی شد. عدم اعتماد کی‌روش به مربیان ایرانی محل بحث فراوانی بود.

از خط خوردن محمد نوری، تا انتخاب کریمی به عنوان آنالیزور نه به عنوان دستیار اول و همچنین نبستن قرارداد با فدراسیون فوتبال و اختلاف با فدراسیون را می‌توان از دلایل جدایی این مربی نام برد.

کی‌روش و داستان جدایی دستیارانش

میک مک‌درموت

این بدنساز پس از 15 ماه فعالیت از تیم ملی کناره گیری کرد. او مانند سایر مربیان تیم ملی برای استراحت به امارات سفر کرده بود اما با یک تصمیم ناگهانی با تیم النصر به توافق رسید و دیگر به ایران برنگشت. او به دلیل این‌که خانواده‌اش در شهر العین امارات زندگی می‌کرد و دوری از آن‌ها این تصمیم را گرفت. مک‌درموت در مصاحبه‌ای تنها دلیل جدایی‌اش از ایران را همین مساله اعلام کرد.

کی‌روش و داستان جدایی دستیارانش

جواد نکونام

او هیچوقت به طور واضح در این رابطه صحبت نکرد. نقل و قول‌های زیادی در این رابطه شنیده می‌شود. شاید اردوی امارات دلیل جدایی نکونام بود که در آن اردو بازیکنان پرسپولیس و مربیان تیم‌ملی به ایران برگشتند. شاید اتفاقاتی که بین پرسپولیس و کی‌روش رخ داد، به برخی دیگر از اعضای تیم ملی هم ضربه زد. کی‌روش نیز در اظهار نظری عنوان کرد نکونام 7 ماه حقوقش را دریافت نکرد و این دلیل جدایی‌اش بود. دلیل جدایی نکونام رازی سر به مهر مانده است.

کی‌روش و داستان جدایی دستیارانش

نلو وینگادا، اوسیانو داکروز، مارکار آقاجانیان، بارت کاوبرگ، میکو کوجالا، برونو ماسیاتی، لوسیانو، دیگو جیاچینو، مهدی صفایی و میگوئل سارایو دیگر دستیاران کی‌روش بودند که در طول مدت حضور مربی پرتغالی روی نیمکت تیم ملی از این تیم جدا شدند.

با بازگشت کی‌روش به تیم ملی، راجر دِ سا، دستیار مربی، ریکاردو سیلوا، مربی عملکرد، الکساندر لوپز، مربی دروازه‌بان‌ها، ژوائو پیشیرو، دستیار مربی و مایکل موریرا، فیزیوتراپیست کی‌روش را در تیم ملی همراهی می‌کنند و باید دید چه سرنوشتی در آینده خواهند داشت.

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.