گسترش اثبات ذخایر صرافی بایننس با افزودن 11 توکن جدید

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، صرافی بایننس اثبات ذخایر خود را گسترش داده است تا یازده توکن دیگر را نیز به سیستم PoR خود اضافه کند. در حال حاضر، مجموع ذخیره وجوه احتیاطی که از طریق سیستم اثبات ذخایر این صرافی تایید می‌شوند، به بیش از 63 میلیارد دلار رسیده است.

گسترش سیستم اثبات ذخایر بایننس

بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان در پست بلاگی خود اعلام کرده است که یازده توکن جدید را به سیستم PoR خود افزوده است. این توکن‌های شامل MASK, ENJ, WRX, GRT, CHR, CRV, 1INCH, CVP, HFT, SSV, and DOGE می‌شوند. با تغییرات جدید، گزارش سیستم اثبات ذخایر این صرافی به کاربران امکان بازبینی میزان ذخایر بیست و چهار ارز دیجیتال را می‌دهد.

با سقوط FTX، سومین صرافی بزرگ ارز دیجیتال جهان در اواخر سال گذشته میلادی، نگرانی‌های زیادی درباره بازیگران متمرکز بازار بوجود آمد. برای کاهش این نااطمینانی، صرافی‌های این بازار، شروع به انتشار داده‌های اثبات ذخایر خود کردند.

بایننس، پیشگام در انتشار اثبات ذخایر

صرافی بایننس یکی از اولین پلتفرم‌هایی بود که گزارش اثبات ذخایر خود را منتشر کرد. در ابتدا، این صرافی لیستی از تعداد توکن‌های موجود را منتشر کرد اما اعلام کرد که این داده‌ها کامل نیستند و داده‌های دقیق‌تر در گزارش بعدی منتشر خواهند شد. در دسامبر سال 2022، گزارش جدیدی با نظارت Mazars منتشر شد. طبق این گزارش، ذخایر بیت‌کوین صرافی بایننس، دارای نرخ وثیقه‌گذاری (collateralization ratio)، 101 درصد را داشت.

اما برخی افراد مانند هم‌بنیان‌گذار Kraken اعلام کرد که این نرخ برابر با 97 درصد است. همین اختلاف، باعث ایجاد ترس میان کاربران این صرافی شد و بسیاری از آنها شروع به برداشت دارایی‌های خود از این صرافی شدند. برای پایان دادن به این شایعه، صرافی بایننس فناوری دانش صفر zk-SNARK را به تاییدیه اثبات ذخایر خود اضافه کرد و تایید کرد که ذخایر بر روی این پلتفرم به صورت 1:1 نگهداری می‌شوند.

حرکت صرافی‌ها به سمت انتشار اثبات ذخایر

در کنار صرافی بایننس، دیگر صرافی‌های این بازار از جمله کراکن، Crypto.com و Coinfloor، داده‌های اثبات ذخایر خود را منتشر کردند. شایان ذکر است که برخی از کارشناسان بازار ارز دیجیتال باور داند که انتشار این داده‌ها به تنهایی کافی نیست چرا که این داده‌ها، وضعیت کلی ترازنامه و بدهی‌های پلتفرم را نشان نمی‌دهد. به همین دلیل، کاربر نمی‌تواند سلامت مالی صرافی را مورد بررسی قرار دهد.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.