آغاز مشارکت تشکل های مردمی در حل مسائل شهری تهران

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان ، سید احمد علوی؛ رئیس ستاد سمن‌های شهر تهران در نشست تشکل‌های مردمی شهر تهران که با شعار تشکل‌های مردمی، حامی شهر تهران در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در حال طی کردن دوران گذار هستیم زیرا سمن‌ها به واسطه کرونا نتوانستند اجتماعات خود را برگزار کنند هر چند که در دوران کرونا فعالیت‌ها بزرگ و اثربخشی را انجام داده و بار بزرگی را از دوش حاکمیت برداشتند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب تأکید زیادی بر فعال شدن حلقه‌های میانی کشور برای این که آنان بتوانند بسیاری از امورات را بر عهده بگیرند، داشته‌اند.
رئیس ستاد سمن‌های شهر تهران تصریح کرد: قانون حمایت از تشکل‌ها و گروه‌های داوطلب در مجلس در حال تدوین و تنظیم است که می‌تواند سالهای سال خط مشی و الگوی حرکت آنان باشد.
علوی گفت: امروز الگوی جدیدی با حضور سمن‌های فعال به صورت گفتگو‌محور و مسئله‌محور ارائه شد که فقط پنج مسئله را در نشست امروز طرح کردیم تا بتوانیم راهکار عقلانی رفع مشکلات را پیدا کنیم؛ در این نشست نمایندگانی از وزارت کشور، مجلس شورای اسلامی، شهرداری تهران، سازمان بهزیستی و مرکز پژوهش‌های مجلس بودند و نشان دادند که پای کار سمن‌ها هستند.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در ستاد سمن‌های شهر تهران جلسات عصرانه با تشکل‌ها را به صورت مستمر برگزار می‌کنیم و در آنجا اعضای ارشد سمن‌ها در کمیسیون‌های مختلف به گفتگو می‌پردازند که تاکنون 6 جلسه عصرانه برگزار کرده‌ایم.
وی درباره آخرین وضعیت فعالیت ستاد مشارکت‌های محله‌ای در مدیریت شهری گفت: ما نظام‌نامه تاسیس و فعالیت ستادهای مشارکت‌های محله‌ای را جلو بردیم و در صحن شورای شهر آنرا به تصویب رساندیم؛ مقرر شد که ستادی هفت نفره درباره مشارکتهای محله‌ای در شورای شهر تشکیل شود که دو جلسه آن تشکیل شده ولی هنوز خروجی از آن نگرفته‌ایم.

پابان پیام/

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.