اجرای طرح نماد و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی دانش آموزان، نیازمند گفتمان سازی و پیوست رسانه ای است.

به گزارش اقتصاد جوان : جلسه شورای برنامه ریزی نماد صبح امروز ۱۶ اردیبهشت در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد. در این جلسه که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر برگزار شد، معاون متوسطه و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین سرپرست دفتر فناوری اطلاعات نیز حضور داشتند و در این جلسه درباره فعالیت سامانه نماد بحث و گفت و گو شد. رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این جلسه با اشاره به مقام والای معلم و سخنان مقام معظم رهبری پیرامون این نقش مهم در مدرسه اظهار کرد: باید بدانیم معلم کار مهمی در مدرسه انجام می دهد؛ آموزش و پرورش نباید جزیره ای مدیریت شود دستگاه تعلیم و تربیت کلان فرآیندهایی مانند آموزش، پرورش، پژوهش و برنامه ریزی درسی، پشتیبانی و رفاه، مدیریت منابع انسانی، فناوری دارد.  

وی افزود: اهمیت سامانه نماد به ویژه در دوره ابتدایی بسیار بالاست لذا به لحاظ علمی، کشف اختلال امکان مداخله موثر را بالا

 می برد سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سامانه نماد ادامه داد: متخصصان را در کمک به اجرای سامانه نماد به کار بگیریم، در کار تعلیم و تربیت گفتمان سازی و پیوست رسانه ای اهمیت بالایی دارد..

صحرایی تاکید کرد: در آموزش و پرورش باهم کار و برنامه ریزی و تخصصی اجرا کنیم تا بتوانیم اهداف این وزارتخانه را محقق سازیم     .

معاون وزیر: سامانه نماد یک سامانه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است .

اصغر باقرزاده نیز که همزمان با چهارمین روز بزرگداشت مقام معلم در دفتر وزیر برگزار شد با اشاره به فعالیت سامانه نماد افزود: سامانه نماد سامانه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که بخش غربالگری آن سال گذشته در سامانه همگام انجام شد اما به دلیل اینکه بخش ارجاع به بقیه دستگاه ها نرسیده بود و قرار بود نرم افزارها تجمیع شوند، ادامه کار نماد در وزارت آموزش و پرورش متوقف و باز طراحی شد. در نهایت آزمایش های اولیه انجام و در ۲ استان در هفته گذشته مرحله غربالگری انجام شد.

باقرزاده تصریح کرد: ۵ مرحله در سامانه نماد باید دنبال شود؛ ما معتقدیم تاثیر هر چیز در کودکی و نوجوانی بیشتر از همه

 دوران ها است در این راستا یک ماده تکلیف قانونی داریم که آموزش و پرورش را به اجرای نماد، تکلیف کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این ماده بیان کرد: آموزش و پرورش باید از طریق نماد در مدارس غیردولتی و دولتی نسبت به پایش مستمر وضعیت دانش آموز اقدام کند و مدیر مدرسه باید ارائه خدمات آموزشی، مشاوره فردی و خانوادگی همچنین مداخلات فردی و ضروری را انجام دهد تا در صورت نیاز به ارائه خدمات حمایتی و تخصصی اقدام کند.

وی در ادامه اهداف عملیاتی سامانه نماد را در قالب غربالگری دانش آموزان؛ بررسی، شناسایی و تشخیصی توسط مشاور مدرسه؛ ارجاع دانش آموزان نیازمند برای دریافت خدمات راهنمایی؛ فعال سازی مراکز رشد و مشاوره تربیتی همچنین خط نماد ۱۵۷۰ اعلام کرد.

باقرزاده گفت: غربالگری در دوره ابتدایی شامل آزمون غربالگری روانشناختی و در دوره متوسطه شامل غربالگری روانشناختی و سلامت روان است. وی همچنین به سوالات نماد اشاره و اهداف کمی مرحله اول نماد، نوع آزمون، تعداد سوال و مدت اجرا را اعلام کرد و در ادامه مجریان بخش غربالگری و اعتبارات مورد نیاز این سامانه را نیز مطرح کرد

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.