اینتل ساخت تراشه ماینرهای بیت‌کوین را متوقف خواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان شرکت بزرگ اینتل، تصمیم گرفته است که ساخت سری تراشه‌های دستگاه‌های ماینرهای بیت‌کوین خود را از 20 اکتبر سال جاری میلادی و تنها یک سال پس از رونمایی از آن، متوقف کند.

پایان خط تولید بلاک‌اسکل 1000

بر اساس گزارش منتشر شده توسط خبرگزاری رویترز در 18 آپریل، شرکت اینتل تصمیم به تعطیلی خط تولید سری بلاک‌اسکیل 1000 برای دستگاه‌های اسیک ماینر گرفته است. آخرین سفارش گیری برای این نوع تراشه‌ها در تاریخ 20 اکتبر سال جاری انجام خواهد شد و تحویل این سری سفارشات تا آپریل سال 2024 به اتمام خواهد رسید. بنظر می‌رسد که این تصمیم در راستای کاهش هزینه‌های شرکت اینتل گرفته شده است و اینتل با حذف این خط تولید، قصد اولیوت بخشیدن بر سری‌های دیگری از تراشه‌های الکترونیکی را دارد.

تعطیلی خط تولید تنها پس از یک سال

شرکت اینتل برای اولین بار از نسل اول سری تراشه‌های بلاک‌اسکیل 1000 دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین در آپریل سال 2022 رونمایی کرد. این شرکت اظهار کرده بود که سخت افزار اسیک هش ریتی بالای 580 گیگاهش بر ثانیه را خواهد داشت. همچنین، هر چیب قابلیت ادغام شدن و ترکیب در یک یونیت واحد استخراج را خواهد داشت. شرکت‌های آرگو بلاکچین بلاک، هایو بلاکچین تکنولوژی و GRID پس از رونمایی از این سری، از تراشه‌های بلاک‌اسکیل 1000 در فعالیت خود استفاده کردند.اینتل حمایت کرده است که خدمات پشتیبانی خود را به خریداران این سری از تراشه‌ها را حفظ خواهد کرد.

این شرکت اعلام کرده است که بر استراتژی IDM 2.0 خود تمرکز خواهد کرد. طبق این استراتژی، این شرکت تولید تراشه‌های خود را به صورت برون سپاری (outsourcing) برای مشتریان خارجی انجام خواهد داد و تولید تراشه‌های تولیدی کوچکتر و سریع‌تر خود را افزایش خواهد داد.

اینتل به دنبال کاهش هزینه‌ها

شرکت اینتل قصد دارد تا هزینه‌های سالیانه خود را به 10 میلیارد دلار تا سال 2026 با تعطیلی پروژه‌های کارآفرینانه برساند. پس از تصمیم بر توقف تولید تراشه‌های ماینر، اینتل به بررسی فرصت‌های مناسب در فضای بازار رمزارزها، ادامه خواهد داد.اینتل تصمیمات خود درباره عرضه محصولات دیگر مرتبط با ماینینگ را نداده است و لندینگ پیج‌های اسیک بلاک‌اسکیل را غیرفعال کرده است.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.