بیت کوین به کدام سمت می‌رود؟

قیمت بیت کوین در میان نگرانی‌های تورمی آمریکا، پس از کاهش به زیر 70 هزار دلار با پشتیبانی خریداران بازگشتی قوی را نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان ، در آخرین نوسانات قیمت بیت کوین، روز پنجشنبه قمیت این رمز ارز تا حداقل 68 هزار و 500 دلار به دلیل فعالیت‌هایی نظیر فروش سود ماینرها کاهش یافت. با این حال، ارزش این رمز ارز به سرعت با خرید گاوهای بازار (خریداران خوش‌بین) افزایش یافت و به 70 هزار و 500 دلار بازگشت اما همچنان در زمان نگارش این گزارش نوسانات قوی وجود دارد و بیت کوین در قیمت‌های پایین تر تا محدوده بالاتر در نوسان است. در نهایت این بازیابی‌های قدرتمند نشان‌دهنده تقاضای قوی و روحیه خوش‌بینانه‌ای است که همچنان بازار ارز دیجیتال را حمایت می‌کند.

عملکرد بیت کوین

بیت‌کوین اخیراً به رکوردهای جدیدی دست یافته و به بالاترین سطح خود در حدود 73 هزار و 800 دلار در زمان بازگشایی بازار در روز پنجشنبه رسید. با وجود کاهش قیمت تا زیر 69 هزار دلار پس از رسیدن به سطح مذکور، بیت کوین توانست به سطح قبلی خود بازگردد و در حدود 70 هزار و 500 دلار معامله شود، که نشان‌دهنده کاهش ۳.5 درصدی از اوج روزانه است.

کاهش جزئی بیت کوین تحت تأثیر انتشار داده‌های تورمی شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) آمریکا قرار گرفت. شاخص مذکور پس از اعلام شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) بالاتر از انتظار در اوایل هفته، منتشر شد. این فشارهای تورمی باعث به تعویق افتادن انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره در آمریکا شده و به طور موقتی روحیه سرمایه‌گذاران نسبت به دارایی‌های پرریسک مانند بیت کوین را تضعیف کرده است.

جریان‌های ورودی ETF و خوش‌بینی بازار درباره قیمت بیت کوین

با وجود تمام موارد، عملکرد بیت کوین در این سال همچنان چشمگیر بوده و این ارز دیجیتال نزدیک به 60 درصد افزایش داشته است. این افزایش بیشتر به جریان‌های ورودی قابل توجه به صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین که اخیراً راه‌اندازی شده‌اند، مربوط است.

چشم‌انداز آینده بیت کوین / امیدهای بلندمدتی به بازار و ریسک‌های احتمالی

با نگاه به نمودار قیمت، انتظار برای رویداد هاوینگ بیت کوین در آوریل یک عامل قابل توجه است که می‌تواند به افزایش قیمت‌ها کمک کند. رویداد هاوینگ که پاداش برای استخراج بیت کوین را کاهش می‌دهد، همراه با جریان ورودی سرمایه‌گذاری‌ها از ETFها، زمینه‌ساز یک شوک کاهشی در عرضه می‌شود که ممکن است قیمت بیت کوین را بیشتر تقویت کند.

با این حال، بازار همچنان نسبت به ریسک‌های احتمالی ناشی از نوسانات بازار محتاط است. بازیابی قیمت در روز پنجشنبه نشان می‌دهد که خریداران پس از کاهش بیت کوین به زیر 70 هزار دلار، همچنان آماده حمایت از قیمت هستند.

با وجود احتمال کوتاه‌مدت در اصلاح قیمتی بیت کوین، توافق عمومی بین شرکت‌کنندگان و تحلیلگران بازار نسبت به مسیر صعودی این ارز دیجیتال همچنان پابرجا است. جریان‌های ورودی مثبت مداوم به صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین و خرید استراتژیک خریداران در زمان اصلاحات سریع قیمت نشان می‌دهد که در شرایط فعلی، رخداد یک روند نزولی بلند مدت در قیمت بیت کوین کمی دور از انتظار خواهد بود. همان‌طور که بیت کوین همزمان با نوسانات دیگر بازارها و رویدادهای قانون‌گذاری پیش روی آن حرکت می‌کند، احتمال رسیدن قیمت آن به 100 هزار دلار پیش از رویداد هاوینگ در ماه آوریل برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان یک موضوع جذاب باقی مانده است.

سلب مسئولیت: همانطور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش توسط تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم، ارائه نمی‌دهد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.