پیش بینی قیمت بیت کوین / تقابل خریداران ETF با فروشندگان

در هفته گذشته نوسانات شدیدی را در بیت کوین مشاهده کردیم، سرمایه‌گذاران درباره حرکت بعدی این ارز دیجیتال در میان فعالیت صندوق‌های ETF پیش بینی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، قیمت بیت کوین روز جمعه شاهد فعالیت شدیدی بود. با ورود  ETF‌های بیت‌کوین اسپات در آمریکا که بازار را به هم ریخته است، کشمکش میان خریداران ETF و فروشندگانی که سود خود را ذخیره می‌کنند شدت گرفته و محیط معاملاتی پرنوسانی را ایجاد کرده است.

بیت کوین که امروز را بالای 71 هزار دلار آغاز کرده، در جلسه معاملاتی آسیا به شدت فروخته شد و به پایین‌ترین حد ۶۵,۵۰۰ دلار رسید. با این حال، این ارز دیجیتال پرقدرت در ساعات معاملاتی آمریکا به طور ناگهانی به ۷۰,۵۰۰ دلار بازگشت و در نهایت حول و حوش ۶۸,۰۰۰ دلار معامله شد. این روز پرچالش، موقعیت‌های معاملاتی آتی با اهرم به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار را نابود کرد و به عنوان سخت‌ترین روز برای معامله‌گران خوش‌بین از ابتدای ماه مارس به حساب آمد.

با وجود رسیدن قیمت به رکوردهای جدید نزدیک به 74 هزار دلار در روز پنجشنبه، بیت کوین از شتاب صعودی خود کاسته است. با وجود تقاضای همچنان بالا برای ETF‌های بیت‌کوین، بازار به نظر تحت کنترل فروشندگانی قرار گرفته که سود خود را ذخیره می‌کنند.

BTCUSDT_2024-03-16_10-51-26

شاخص‌های درون زنجیره‌ای و جریان‌های ورودی ETF

تحلیلگران بر روی معیارهای درون زنجیره‌ای تمرکز کرده‌اند، به ویژه نسبت سود/زیان تحقق یافته که به سطوح عجیبی رسیده است. این شاخص نشان‌دهنده آن است که سرمایه‌گذارانی که سودهای بزرگی دارند، احتمالاً مضطرب برای فروش هستند. با این حال، این به معنای نزدیک بودن بازار به اوج خود نیست، بلکه نشان می‌دهد که فعالیت‌های گرفتن سود احتمالاً افزایش خواهد یافت.

مطالعه بیشتر : افت ۶.۵ درصدی قیمت بیت کوین/ رالی صعودی ارزهای دیجیتال متوقف شد؟

در سطوح فعلی حدود 68 هزار دلار، قیمت بیت کوین از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است. جریان‌های ورودی قابل توجه به  ETF‌های بیت کوین اصلی‌ترین عامل این رالی بوده‌اند و به تازگی شتاب گرفته‌اند.

آینده بیت کوین کجاست؟

در بازارهای صعودی گذشته (مانند 2020-2021)، قیمت معمولاً حدود ۳۰ درصد از اوج‌های کوتاه مدت خود اصلاح می‌کرد. ورود سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ به بازار بیت کوین و صندوق‌های ETF احتمالا روند رالی امسال را تغییر خواهد داد.

معامله‌گران فعلی دارای ذهنیت “خرید در کف‌های قیمت” هستند که ممکن است افت قیمت‌های BTC را تسهیل کند. در شرایط رالی کنونی، پیش بینی می‌شود، هرگونه افت قیمتی ممکن است به دشواری فراتر از ۱۰-۱5 درصد گسترش یابد. این مسئله نشان می‌دهد که سطح 60 هزار دلار ممکن است کف قیمت کوتاه‌مدت قیمت تا شروع رالی بعدی باشد.

خبرنگار: سینا مناجاتی پور

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.