بیشترین و کمترین بازدهی هفتگی نمادهای بازار سهام / سهم‌های کوچک؛ همچنان برنده رالی بورس

به گزارش مرتضی غیرتی خبرنگار اقتصاد جوان نیوز نگاهی به معاملات هفته دوم اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد، با وجود جهش نسبتا قوی شاخص کل در روز شنبه، اما این نماگر در روزهای بعدی رشد نسبتا نامحسوسی داشت و حتی در روز دوشنبه تابلوی بورس رنگ قرمز را به سهامداران نشان داد. اما پس از آن معاملات بازار سرمایه با خبر اخذ مالیات از بازارهای رقیب بورس توانست بار دیگر جان بگیرد و به ریل صعودی خود بازگردد.

به طوری که شاخص کل در این هفته با افزایش 6.32 درصدی توانست خود را از ارتفاع دو میلیون و 365 هزار واحد به ارتفاع دو میلیون و 514 هزار واحد برساند.

اما شاخص کل هم‌وزن که نماینده شرکت‌های کوچک و متوسط بازار است گوی سبقت را از نماگر اصلی ربود و توانست با جهش 8.82 درصدی خود را به سطح 855 هزار و 877 واحدی برساند. همین امر سبب شد تا بار دیگر ثابت شود سهام شرکت‌های کوچک در بورس امسال حرف‌های بیشتری برای گفتن دارند.

بیشترین و کمترین بازدهی هفته

معاملات بورس در هفته دوم اردیبهشت نیز با تمام نوسانات خود به پایان رسید و خنصیر توانست بهترین عملکرد را میان شرکت‌های بورسی ثبت کند. خنصیر با رشد 46 درصدی در این هفته توانست به سطح 219 تومان برسد. در حال حاضر مقاومت 236 تومانی، مهم‌ترین مقاومت پیش روی این سهم برای رسیدن به تارگت‌های گران‌تر خنصیر است.

ثپردیس و وساخت نیز در این هفته معاملاتی به ترتیب 39 و 36 درصد بازدهی کسب کردند و توانستند به سطوح 1537 و 329 تومان برسند. رسم فیبوناچی اکستنشن در چارت قیمت این دو سهم نشان می‌دهد که مهم‌ترین مقاومت‌های این دو سهم در ادامه راه، 1669 و 346 تومان هستند.

بیشترین بازدهی هفته دوم اردیبهشت

در مقابل اما ونیکی نتوانست مانند شاخص کل رفتار کند و کارنامه بدی را به سهامداران خود نشان داد. چرا که با افت 17 درصدی بار دیگر به قیمت هزار و 24 تومان برگشت. در حال حاضر حمایت 886 قدرتمندترین سطح حمایتی شناسایی شده برای این سهم است.

همچنین خفولا نیز در بازار هفته دوم اردیبهشت سهامداران خود را ناامید کرد و در این بازار سبز از صعود جا ماند. به طوری که با افت 9 درصدی به سطح 3970 تومان رسید.

کمترین بازدهی هفته دوم اردیبهشت

مطالعه بیشتر:

تحلیل بنیادی شپدیس/ تهدید سودسازی پتروشیمی پردیس با کاهش قیمت جهانی اور

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.