بررسی روند بیت کوین همگام با نوسانات قیمت در سطح 29هزار دلار

به گزارش اقتصاد جوان نیوز فدرال رزرو اخیراً دهمین افزایش نرخ بهره خود را در ادامه روند سیاست‌های خود به تصویب رسانده که نشان می‌دهد این چرخه انقباضی ممکن است به زودی به پایان برسد. کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی در تصمیمی که به طور گسترده پیش‌بینی می‌شد، نرخ استقراض را 0.25 درصد افزایش داد.

این نرخ بر انواع وام‌ها، از جمله وام مسکن، وام خودرو، و کارت‌های اعتباری تأثیر می‌گذارد، زیرا نرخی را که بانک‌ها از یکدیگر برای وام یک‌شبه دریافت می‌کنند، تعیین می‌کند.

نرخ جدید صندوق‌های فدرال اکنون بین 5 تا 5.25 درصد است که بالاترین میزان از تاریخ اوت 2007 است. ناظران بازار مشتاقند بدانند آیا روند کنونی فدرال رزرو، به‌ویژه با وجود نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی و بحران احتمالی فضای بانکداری سنتی متوقف خواهد شد یا این روند همچنان ادامه دارد.

تصمیم فدرال رزرو درباره نرخ بهره

تصمیم اخیر فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره ایالات متحده منجر به کاهش مختصری در قیمت بیت کوین شد، زیرا بازار ارزهای دیجیتال به تغییر پیش‌بینی شده در سیاست پولی واکنش نشان داد.

این اقدام بانک مرکزی تاثیر مستقیمی بر چشم‌انداز مالی جهانی از جمله دنیای ارزهای دیجیتال داشته است. همانطور که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران استراتژی‌های خود را در پاسخ به نرخ‌های بهره بالاتر تعدیل کردند، بیت کوین نیز کاهش لحظه‌ای ارزش را تجربه کرد.

با این حال، انعطاف‌پذیری بیت‌کوین نیز در این برخورد مشاهده شد، زیرا توانست پس از مدت کوتاهی بعد از افت قیمت اولیه دوباره به سمت بالا بازگردد. این وضعیت، بلوغ رو به رشد بازار ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد و اثرات عوامل اقتصاد کلان و تحولات مالی جهانی را روی این بازار کم‌رنگ‌تر می‌کند.

مطالعه بیشتر:

بازگشت بیت کوین به سطح 29 هزار دلار پس از جلسه فدرال رزرو

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

قیمت این ارز دیجیتال امروز در سطح 29 هزار دلار معامله می‌شود که با حجم معاملات 24 ساعته 15.8 میلیارد دلار همراه شده است. بیت کوین در 24 ساعت گذشته کمتر از یک درصد افت قیمت داشته است. این ارز دیجیتال در CoinMarketCap، با ارزش بازار زنده 551 میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد.

گفتنی است، در نمودار چهار ساعته، بیت کوین همچنان بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه معامله می‌شود، که اکنون به‌عنوان یک سطح حمایت قابل توجه در حدود 28 هزار و 700 دلار عمل می‌کند.

همین سطح به‌عنوان یک مقاومت اصلی برای بیت کوین در طول هفته اخیر عمل کرده است. با این حال، بسته شدن شمع‌های قیمت بالاتر از سطح 28 هزار و 700 دلار، احتمال بازگشت صعودی در بیت کوین را تقویت می‌کند.

الگوهای کندل استیک یک سنتیمنت نزولی غالب در بازار را نشان می‌دهند و همچنین شاخص‌های RSI و MACD نیز به روند نزولی احتمالی قیمت بیت کوین اشاره می‌کنند.

در سناریو نزولی بازار، بیت کوین ممکن است با حمایت فوری در سطح 27 هزار و 600 دلار روبه‌رو شود. اگر قیمت از سطح بحرانی مذکور عبور کند، بیت کوین می‌تواند به سطح حمایت بعدی خود در 27 هزار و 200 دلار برسد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.