• امروز : جمعه, ۵ دی , ۱۴۰۴
کل 8430 امروز 0

اخبار ویژه

خاطره ۱۶۳ ساعت قطعی کامل اینترنت ایران مادران صاحب پژو ۲۰۷ می شوند+جزئیات آیا رانندگی با موتورسیکلت‌های برقی و سبک هم به گواهینامه نیاز دارد؟ برای آرتین، برای معصومیتش: پدر .. مادر .. برادر .. پر کشیدند دیدار اعضای عالی انجمن صنعت ورزش  کشور با نماینده آیت ﷲ العظمی سیستانی آمادگی پلیس ایران برای پذیرش دانشجویان ارشد و دکتری از تاجیکستان سالانه بیش از یک میلیون نفر از خدمات پزشکی هسته‌ای در کشور بهره‌مند می‌شوند اکبرپور: استقلال برتری خود را نشان داد / با یک گل نمی‌توان درباره نازون قضاوت کرد اروپایی‌ها چقدر پول نقد همراه دارند؟ اختلاف معنادار شمال و جنوب اروپا هوش مصنوعی عامل اصلی اخراج‌ها نیست؛ فقط ۵۵ هزار شغل مستقیماً حذف شد خودروهای برقی؛ شاخص نوین قدرت اقتصادی و صنعتی کشورها بزرگ‌ترین پالایشگر هند واردات نفت روسیه را دوباره آغاز کرد پایان فقر شدید در جهان با ۳۱۸ میلیارد دلار؛ هزینه‌ای کمتر از ۰.۳ درصد اقتصاد جهانی

0

تحول در بانکداری اسلامی با راه‌اندازی مرابحه هوشمند

  • کد خبر : 30741
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۵
تحول در بانکداری اسلامی با راه‌اندازی مرابحه هوشمند

اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران با ارائه مقاله‌ای با عنوان “تلفیق فقه و فناوری در مرابحه: پیشنهاد یک مدل مفهومی” استفاده از عقد مرابحه در بستر قراردادهای هوشمند را منجر به تحول در ساختار بانکداری اسلامی عنوان کرد. للـه‌گانی روز سه‌شنبه 25 شهریور ماه در سی‌پنجمین همایش بانکداری اسلامی، با اشاره به مقاله ارایه […]

اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران با ارائه مقاله‌ای با عنوان “تلفیق فقه و فناوری در مرابحه: پیشنهاد یک مدل مفهومی” استفاده از عقد مرابحه در بستر قراردادهای هوشمند را منجر به تحول در ساختار بانکداری اسلامی عنوان کرد.

للـه‌گانی روز سه‌شنبه 25 شهریور ماه در سی‌پنجمین همایش بانکداری اسلامی، با اشاره به مقاله ارایه شده در این رویداد گفت: بهره‌برداری از موضوعات مطرح شده، نیازمند رفع شکاف میان الزامات فقهی، قابلیت‌های فناورانه و چارچوب‌های قانونی است؛ پیش‌نیاز موفقیت در اجرای مرابحه هوشمند، فراتر از توانمندی فنی، نیازمند هم‌افزایی موثر میان اجزای فقهی، حقوقی و فناورانه است.

او تاکید کرد: طراحی منعطف قراداد، تدوین مقررات مشخص برای ثبت دیجیتال، اعتبار امضا و تعامل میان بانک و مشتری ازجمله محورهایی است که در پیاده‌سازی این مدل باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مشتری، بانک، فروشنده، قراداد هوشمند و ناظر شرعی بازیگران کلیدی این مدل هستند که هر کدام تعریف و وظیفه مشخصی دارند. به عنوان مثال بانک اسلامی نقش واسط شرعی را ایفا می‌کند و ناظر شرعی بالاترین مرجع تطبیق شرعی در این فرآیند است.

لینک کوتاه : https://eghtesadejavannews.ir/?p=30741
  • ارسال توسط :
  • دیدگاه‌ها برای تحول در بانکداری اسلامی با راه‌اندازی مرابحه هوشمند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.