• امروز : جمعه, ۵ دی , ۱۴۰۴
کل 8432 امروز 2

اخبار ویژه

خاطره ۱۶۳ ساعت قطعی کامل اینترنت ایران مادران صاحب پژو ۲۰۷ می شوند+جزئیات آیا رانندگی با موتورسیکلت‌های برقی و سبک هم به گواهینامه نیاز دارد؟ برای آرتین، برای معصومیتش: پدر .. مادر .. برادر .. پر کشیدند دیدار اعضای عالی انجمن صنعت ورزش  کشور با نماینده آیت ﷲ العظمی سیستانی تأمین مالی بیش از ۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در لرستان توسط بانک مسکن بانک سپه پس از ادغام بالغ بر 1200 همت تسهیلات به تولید‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و عموم مردم پرداخت کرده است آمادگی پلیس ایران برای پذیرش دانشجویان ارشد و دکتری از تاجیکستان سالانه بیش از یک میلیون نفر از خدمات پزشکی هسته‌ای در کشور بهره‌مند می‌شوند اکبرپور: استقلال برتری خود را نشان داد / با یک گل نمی‌توان درباره نازون قضاوت کرد اروپایی‌ها چقدر پول نقد همراه دارند؟ اختلاف معنادار شمال و جنوب اروپا هوش مصنوعی عامل اصلی اخراج‌ها نیست؛ فقط ۵۵ هزار شغل مستقیماً حذف شد خودروهای برقی؛ شاخص نوین قدرت اقتصادی و صنعتی کشورها

0

تحول در کلاس‌های درس مدارس همدان با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

  • کد خبر : 28472
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۴ - ۹:۱۹
تحول در کلاس‌های درس مدارس همدان با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان در نشستی با حضور معاونان و کارشناسان مناطق مختلف، بر ضرورت تغییر رویکرد آموزشی و اجرای عملیاتی سند تحول بنیادین تأکید کرد و گفت: تغییرات اساسی باید از درون کلاس‌ها آغاز و با مشارکت فعال معلمان و دانش‌آموزان تداوم یابد. به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان، نشست تخصصی آموزش و پرورش […]

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان در نشستی با حضور معاونان و کارشناسان مناطق مختلف، بر ضرورت تغییر رویکرد آموزشی و اجرای عملیاتی سند تحول بنیادین تأکید کرد و گفت: تغییرات اساسی باید از درون کلاس‌ها آغاز و با مشارکت فعال معلمان و دانش‌آموزان تداوم یابد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان، نشست تخصصی آموزش و پرورش استان همدان با حضور مدیرکل، معاونان و کارشناسان حوزه آموزش و سرگروه‌های اجتماعات یادگیری مناطق مختلف برگزار شد. در این جلسه، بر اهمیت تحول از درون کلاس‌های درس و نقش مؤثر مدارس در فرآیند یاددهی و یادگیری تأکید شد.

معاون آموزش ابتدایی استان همدان، ضمن تسلیت ایام سوگواری اهل بیت (ع)، اجرای مفاد مغفول مانده سند تحول بنیادین را ضروری دانست و بیان کرد: تحقق تغییر واقعی نیازمند عبور از الگوهای سنتی کلاس‌داری و تبدیل کلاس‌ها به محیط‌های خلاق، پویا و مشارکتی است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه آموزش و پرورش در برنامه‌های عالی‌ترین مقام اجرایی کشور، خاطرنشان کرد: برنامه تحول آموزش با حمایت جدی ریاست جمهوری در حال اجراست و دو محور اساسی دارد؛ نخست عدالت آموزشی با محور رفع محرومیت، توسعه زیرساخت‌ها و بهره‌مندی برابر از فناوری، و دوم اصلاح روش‌های تدریس با استفاده از شیوه‌های نوین، یادگیری گروهی و خلاق در مدارس.

این مقام مسئول، به ساختار نوین اجرایی اشاره کرد و گفت: اجتماعات یادگیری در مدارس شکل گرفته تا با اتکا به توانمندی معلمان، آن‌ها نقش تولیدکننده محتوا، تسهیل‌گر و عامل اصلی تحول در آموزش را ایفا کنند.

وی توضیح داد که هر اجتماع یادگیری، دارای یک سرگروه آموزشی است که مسئولیت هدایت تیم، مدیریت تعاملات، جمع‌آوری و ارسال محتوای تولیدشده توسط معلمان، و ارائه بازخوردهای اثربخش را برعهده دارد. محتواهای تولیدی در قالب فیلم، اینفوگرافیک، خلاصه‌کتاب و اسلاید تهیه و در سامانه‌های اختصاصی بارگذاری و پس از ارزیابی، در سطح استانی و کشوری به اشتراک گذاشته می‌شود.

وی از برگزاری دوره‌های حضوری توانمندسازی معلمان در مشهد و همچنین آموزش‌های مجازی از طریق سامانه “شاد” و “سامانه اجتماعات یادگیری” وزارتخانه خبر داد و افزود: این آموزش‌ها با هدف آماده‌سازی معلمان برای کلاس‌های مشارکتی و یادگیرنده‌محور برقرار شده است.

در پایان، معاون آموزش ابتدایی استان ابراز امیدواری کرد با همکاری و هم‌افزایی تمامی معلمان و کارشناسان آموزشی، برنامه تحول در روش‌های تدریس و تغییر محیط‌های یادگیری در مدارس استان همدان به شکل مطلوب و مؤثر اجرایی شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadejavannews.ir/?p=28472
  • ارسال توسط :
  • دیدگاه‌ها برای تحول در کلاس‌های درس مدارس همدان با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.