• امروز : جمعه, ۵ دی , ۱۴۰۴
کل 8434 امروز 0

اخبار ویژه

خاطره ۱۶۳ ساعت قطعی کامل اینترنت ایران مادران صاحب پژو ۲۰۷ می شوند+جزئیات آیا رانندگی با موتورسیکلت‌های برقی و سبک هم به گواهینامه نیاز دارد؟ برای آرتین، برای معصومیتش: پدر .. مادر .. برادر .. پر کشیدند دیدار اعضای عالی انجمن صنعت ورزش  کشور با نماینده آیت ﷲ العظمی سیستانی برگزاری مسابقات قهرمانی بانوان تای‌کیک‌بوکسینگ استان هرمزگان در بندرعباس رزمایش «یلدای فاطمی» در بنیاد آبشار عاطفه‌ها؛ اهدای جهیزیه و بسته‌های معیشتی به نوعروسان و مهرجویان تأمین مالی بیش از ۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در لرستان توسط بانک مسکن بانک سپه پس از ادغام بالغ بر 1200 همت تسهیلات به تولید‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و عموم مردم پرداخت کرده است آمادگی پلیس ایران برای پذیرش دانشجویان ارشد و دکتری از تاجیکستان سالانه بیش از یک میلیون نفر از خدمات پزشکی هسته‌ای در کشور بهره‌مند می‌شوند اکبرپور: استقلال برتری خود را نشان داد / با یک گل نمی‌توان درباره نازون قضاوت کرد اروپایی‌ها چقدر پول نقد همراه دارند؟ اختلاف معنادار شمال و جنوب اروپا

3
در جلسه هماهنگی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور مطرح شد:

تدوین ۷ پروژه ملی برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش

  • کد خبر : 12136
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
تدوین ۷ پروژه ملی برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد جوان فاطمه مکتبی :محمد مخبر در این جلسه با اشاره به عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بر لزوم آسیب شناسی این موضوع تاکید و وزیر آموزش و پرورش را مکلف کرد برنامه ای عملیاتی و زمانبندی شده برای اجرای این سند تحول تدوین و ارائه کند.معاون […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد جوان فاطمه مکتبی :محمد مخبر در این جلسه با اشاره به عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بر لزوم آسیب شناسی این موضوع تاکید و وزیر آموزش و پرورش را مکلف کرد برنامه ای عملیاتی و زمانبندی شده برای اجرای این سند تحول تدوین و ارائه کند.
معاون اول رئيس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند کمیته و دبیرخانه‌ای چابک است که بر ترسیم نقشه راه متمرکز شود، افزود: این کمیته باید اولویت‌ها و وظایف هر یک از دستگاه‌ها را به طور دقیق مشخص کند؛ چرا که اجرای سند تحول موضوعی فرادستگاهی است و نقش و تکلیف هر دستگاه باید کاملا مشخص باشد.
وی بر اهمیت و نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور تاکید کرد و اظهار داشت: اینکه بتوانیم بدون تحول در آموزش و پرورش، کشور را توسعه دهیم تصوری نادرست است چراکه موتور محرک و پیشران پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود.
مخبر ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری در بیانات خود بارها بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقش این دستگاه اجرایی در پیشرفت کشور تاکید داشته‌اند بدین خاطر است که ایشان به درستی نقطه آغازین پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور را تحول در آموزش و پرورش می‌دانند.
معاون اول رئيس جمهور همچنین در ابتدای جلسه با تبریک و گرامی داشت هفته بسیج، گفت: هرگاه که تفکر و روحیه بسیجی در کاری حاکم شده، شاهد تحقق اهداف بوده‌ایم و امروز توفیقات جریان مقاومت چه در حوزه نظامی و چه در بخش اقتصادی و فرهنگی نیز مرهون فرهنگ و روحیه بسیج است که ریشه و سرچشمه این فرهنگ از دوران دفاع مقدس شکل گرفته است.
در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی نیز هر کدام در سخنانی تربیت معلم را به عنوان قلب آموزش و پرورش دانستند و بر اهمیت توسعه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت معلم به عنوان مهمترین اولویت در تحول بخشی به آموزش و پرورش تاکید کردند.
در این جلسه که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز حضور داشت، وزیر آموزش و پرورش گزارشی از جلسات برگزار شده برای احصاء راهکارهای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه کرد و گفت: این سند شامل ۲۳ هدف عملیاتی و ۱۳۱ راهکار است و امروز این سند به سامانه‌ای تبدیل شده که لازمه تصویب هر اقدام و برنامه در آموزش و پرورش این است که با این سامانه مطابقت داشته باشد.
وی همچنین گزارشی از اقدامات شاخص انجام شده در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه کرد و افزود: ۷ پروژه ملی در جهت اجرای سند تحول تدوین شده است که عبارتند از مهارت آموزی، تربیت معلم، اوقات فراغت، فضا و تجهیزات تربیتی، انسداد مبادی بیسوادی، گفتمان سازی سند تحول و استقرار نظام سنجش و تضمین كیفیت نظام آموزش عمومی كشور.
در ادامه این جلسه گزارشی از برنامه و آئین نامه اجرایی پروژه ملی مهارت‌آموزی ارائه و توضیحاتی در خصوص تعداد و سهم هنرجویان فنی ‌وحرفه‌ای و كاردانش از سال ۱۳۷۸ تا ۱۴۰۱مطرح و اعلام شد که در این دولت رشد آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای از رشد مطلوبی برخوردار بوده و تعداد هنرجویان هنرستان ها از ۶۰۰ هزار نفر به بیش از ۹۰۰ هزار نفر رسیده است.
در این نشست پس از بحث و تبادل نظر در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ارائه نظرات و پیشنهادات مختلف برای اجرای این سند، مقرر شد وزیر آموزش و پرورش برنامه اجرايی پروژه ملی مهارت‌آموزی را در جلسه هیات وزیران جهت تصویب نهایی ارائه کند.

لینک کوتاه : https://eghtesadejavannews.ir/?p=12136
  • ارسال توسط :
  • دیدگاه‌ها برای تدوین ۷ پروژه ملی برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.